22 februari 2010

Home again...

Att dom inte fryser om fötterna...
Jag skulle ju inte fota mer snö sa jag. Men vad gör man när det kommer en sån här liten rackare och lägger sig på jackärmen och bara ber om att bli fotad...Det var ju såna perfekta snöflingor idag. Såna som ser ut som det där snöborgarmärket man fick när man var liten (det heter inte snöborgarmärke...men jag kommer inte ihåg... Minns att det var en snöflinga iaf. Åka skidor 1 km eller nåt?)
Att dom kan bli så lika...och ändå olika. Ingen snöflinga är ju exakt lik den andra sägs det men hur kan man veta det? Det finns väl ingen som har suttit och jämfört alla... Men FRAKTALER är snyggt dä!
Det gör jag inte på sommaren heller precis. Glass är för kallt. Alltid! ;)
Japp. Använder dom jättemycket! Man bryter på den lilla metalldelen och hjärtat blir varmt (i sisådär en halvtimme)! Fråga mig inte hur...men sen är det bara att koka dem i 10 minuter och de kan aktiveras igen! Bra att ha i väskan när det är kallt ute!

4 kommentarer:

soffie sa...

brr nä glass är jag inte ett dugg sugen på!
vi ses imörrn!
kram

Ulla sa...

Jag älskar glass...på sommaren och på vintern. Häromdagen var jag inne på en av våra glassbarer och köpte ett rån med två kulor glass. Det var mumsigt värre!

mimmi sa...

Nä tack . ingen glass för mig :)
Det räcker mer än väl att sticka ut tungan nu . så känns det som man ar ätit en iskall glass :).
kram

Amanda sa...

GAH!
Klings glass - vill haaa!
(all annan kan typ kvitta)