11 juni 2011

Bananer, bananer!

Nu händer det spännande saker här! Jag gick bananvägen idag på min promenad och det fanns flera nya skal, varav ett blivit mosat eftersom det legat PÅ spåret! Och någon (inte jag, lovar!!) hade skrivit "Who are you?" och ritat en banan! Hahaha! Det här blir ju mer och mer mystiskt. Vem är det. Eller vad...?  
 Nu är det fler som är nyfikna! Ska gåtan få sin lösning i sommar. Nåja, vi får se!
 En grön guldbagge har sällskap av en mycket liten myra. Den såg jag ju inte när jag fotade! 
Frågan är om dom ens vet om varandras existens..

Nu har jag bakat skrädmjölsdrömmar! För er som inte vet vad skrädmjöl är så är det rostat havremjöl, och det luktar så gott när man bakar med det!

Ikväll är Linda Gail Lewis på Café August! Det är alltså Jerry Lee Lewis syster och hon kan rock´n´rolla hon med! Det är också ett band som kallar sig Cash is King där, och DET låter riktigt intressant för en Johnny Cash-älskare som jag! Rapport följer. Och bilder kan jag tänka ;)  

3 kommentarer:

mammakero sa...

Häftigt med skalbaggen och myran på samma blommor!
Det är fler än du som är nyfiken över vem bananmannen är!

soffie sa...

hahaha det där borde du skriva om i nån tidning?
å ha det superkul ikväll jag bryr mej ej om tipsis imorrn jag sticker ut vid 9tiden å tar de stolpar på mariebergsskogen ,
må gott å fina bilder

♥ Carina ♥ sa...

Spännande...
Det är ju som en cliffhanger det där med bananvägen :)