18 juni 2011

Svansjön!

I förrgår, nere vid bryggan, fick jag sällskap av en svan. Den var ensam och vi hade en liten pratstund jag pratade med den. Jag tror det var en hanne, men könen är lika så det är svårt att se skillnad när det bara är en åt gången att jämföra.. 
 Den tittade lite misstänksamt på mig. Fast jag var i säkerhet på bryggan, och den sam nedanför i vattnet:
 Tur att man har en lång hals när fjädrarna långt bak behöver rättas till! 
 Tjusiga fjädrar här! Jag vet inte varför den var ensam, jag såg inte till någon annan längre bort heller. 
Och nu har jag äntligen köpt en flaska hasselnötsessens till kaffet! Jizzez, så gott! Jag älskar ju hasselnötslatte på Waynes Coffee...men det är billigare att köpa en flaska och dricka det hemma!


9 kommentarer:

i stora drag sa...

Kanske han hamnat på överblivna kartan! Läste att när de väl funnit sin partner, så höll de ofta ihop hela livet.
Det är såå fint med svanar och din andra bild blev ju ett riktigt konstverk!
Måste snart besöka "vår" svansjö igen, får abstinens! Senast fick jag en hel familj på bild.
Ha en fin lördag!
/Pia

Fjällripan sa...

Härliga närbilder, den andra var helt underbar! MVH Susanne

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Frugan kanske ligger och ruvar.
Du får hålla utkik efter den fler gånger.

Betyder tur att ha en svan i Din närhet.

Vilka fina foton Du tar.

Trevlig Lördagskväll !

soffie sa...

svanar är verkligen vackra:)å det lät ju gott med hasselnötssmak jag gillar inte kaffe men det kanske vore värt att prova,
kram

Peters bildmagi sa...

Oj, den andra bilden är ett litet mästerverk. Svanar är verkligen vita,vackra och stolta. Fina bilder :-)

AnnaKK sa...

Som så många andra här faller jag också pladask för ditt andra foto på svanen - så himla FINT!!! Och perfekt i svartvitt när det är så där grafiskt lixom. TIO poäng av tio möjliga!!! :-D

Hasselnötslatte?? Låter som något jag skulle kunna dö av (trots att jag bara är lindrigt nötallergisk), men gillar man nötter är det förmodligen en spännande kombination. För egen del tycker jag inte ens om kaffe med mjölk i, så latte är inte min grej. (Tror jag iallafall... Rätt blandad kanske det inte är så pjåkigt ändå!? Och en och annan irish coffee har ju slunkit ner utan några större besvär, så! ;-D)

Lambergsfrua sa...

Men vilka vackra bilder på svanen - framför allt den när fjädrarna putsas. Rena konstverket i mina ögon!
Man blir lite bekymrad, när en ensam svan visar sig nu. De uppträder ju oftast i par. Om fru Svan låg och ruvade, borde ju boet inte vara alltför långt borta.
Vilken fiffig idé med hasselnötsessens i kaffet! Måste provas vid tillfälle=D
Kram!

mammakero sa...

Hasselnötskaffe har jag aldrig smakat... Måste nog göra det!
Jag såg nyligen en film som hette The black swan. Den var ganska otäck. Handlingen var om en balettdansös som ville spela båda svan rollerna (både den vita och den svarta) i "Svansjön". Den vita klarade hon ypperligt, men hade stora problem med den svarta. När jag läste Svansjön hajjade jag till och tänkte på den filmen. Fast dina bilder var bara vackra, inte otäcka!

Mimmi sa...

Men ojoj .. vilka bilder du fick på svanen .. helt otrolig :)
kanon fina bilder .
kaffe .hm .. skall nog gå och fylla på min mugg nu tror jag :)