05 juni 2011

Jakten på den försvunna...

...fågeln! Mer om det lite längre ner. Men igår kväll var vi på Café August...En ljummen försommarkväll med nästan ingen vind. Ljuvligt är det att sitta där i trädgården då. På bilderna nedan har det inte kommit så mycket folk än, men sen blev det 174 betalande personer! Då var det tur att det bestämts att det skulle vara ute, för inne får det inte plats så många!  

 Nya baren! Flyttad och omgjord. Bättre än så här blir det nog inte! 
 Första parkett har den här spindeln i alla fall! 
 Spelade gjorde Mellowmen, en Karlstadgrupp som spelar mycket Beatlesinfluerad musik. 
 Jag har köpt Flitiga Lisa...och klippt av alla knoppar, mooahahaha! Man får stålsätta sig och bara knipsa. Då får dom kraft att växa upp och bli kraftiga, det kommer mer blommor sen, jag lovar!
Balkongen hittills...

Ja, just det, fågeln. När vi kommit hem från August så hörde vi sambon en fågel som sjöng mycket vackert! Det var ju rätt sent, efter 22.00 och det är ju inte alla fåglar som sjunger vid den tiden. Efter en stund gick vi ut och skulle försöka lokalisera den, men då höll den näbb. Jag googlade fram lite fågelsång och vi kom fram till att det var antagligen en rödhake! Det var INTE näktergalen, den vet vi hur den låter.

Det började blåsa upp igår kväll också...från absolut vindstilla till riktigt blåsigt gick det på några minuter! Och blåser gör det än...en satans ostlig vind, så nån balkong kan man inte sitta på idag! Till och med min vindsnurra tycker det blåser för mycket ;) 

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint på din balkong!

Mina divaner är i uterummet så där är det lä=)
Ja fyy va det blåser, inte alls lika varmt idag som igår.

Inatt när våra vänner cyklade hem så blåste det rent otroligt, hoppas dom hade medvind.

Ha en goo dag, kram Ninni

i stora drag sa...

Så härligt med sommar, blommor och fåglar! Så det är så man ska göra med Flitiga lisan!

Grattis till vernissagen, vad roligt!

Kikade lite neråt här och såg din vindsnurra. En sån från när ungarna var små har jag kvar och har i mina rabatter som KATTSKRÄMMA! *hi hi*

Tack för dina kommentarer hos mig!
Ha en fin söndag!
/Pia

Lambergsfrua sa...

Aha, det förklarar varifrån vi hörde musik, när vi gick vår lilla kvällsrunda. Ljudet kom nog med vinden.
Vad roligt att få höra fågelsång så där på kvällskvisten. Vi har haft ett par starfamiljer, som hållit till på området och sjungit och tjattrat de senaste dagarna. Låter mysigt.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram,

AnnaKK sa...

Vi satt också ute i den fina sommarkävllen igår - närmare bestämt på altanen hos goda vänner. Grillade - så till den milda grad att grillen också höll på att brinna upp ett tag! :-D Men när den slocknat igen, så kunde vi avnjuta en fantastisk hamburgermeny (som Mc Donald´s bara kan slänga sej i väggen över, typ!). MUMS!!!

mammakero sa...

Rödhakens sång är jättevacker! Kineserna hade dem som burfåglar för den vackra sångens skull!
Fint har du på balkongen, så jag förstår att du trivs där!

Mimmi sa...

Så himla fint du har fått på din balkong :) det såg ju jätte mysigt ut.
Du !! jag undra ... hur gick det med violen

soffie sa...

mmm vilken sommar dte varit ett par dar,men fy för blåsten,
må gott

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Oh, vad fint Du har det på Din balkong, några våningar upp.Jag bor på nb.och märkt att det är svårt att få till en blomning om jag inte köpt en färdig.Förr om åren har det varit bra,men tror att spaljen med vildvinet till höger gör att det skuggar f.m.

Eller kan det bero på att jag inte har lika stor lust att hålla på, sedan datorn kom in i mitt liv.

Skön Nationaldag hoppas jag att Du får.

Tre "sådder" har dött för mig.

Kram Mi

AnnaKK sa...

Tidigare i morse kröp jag omkring under en lönn och försökte hitta snygga fotovinklar på maskrosfröbollar... :-) Då var det en fågel som sjöng så himla fint alldeles i närheten. Tog dock en stund innan jag kom på att det ju var en koltrast! På nåt vis förknippar jag deras sång mer med kvällen än morgonen - en koltrast som sitter uppe i en grantopp och sjunger en kväll i maj till exempel. Det är VÅR det!! :-)

Så en sjungande koltrast på en el-ledning en morgon i juni, är väl rätt och slätt SOMMAR då!? :-D

Ha en jättefin dag - och hoppas att vinden har vänt så du/ni kan vara på balkongen igen!? :-)

♥ Carina ♥ sa...

Vilket mysigt café och så fint du har på din balkong.
Här skiner solen idag från en klarblå himmel men tyvärr så blåser det. Jag gillar verkligen INTE när det blåser...
Önskar dig en fin nationaldag!
Kram