20 juni 2011

Ur spår är tiden!

Idag när jag stod och väntade på tåget vid tåghållplatsen in the middle of nowhere i Väse så ser jag tåget rulla in...och stannar på fel spår! Ja, det finns två att välja på och tåget stannar på det som inte är närmast "perrongen". Tja, vad göra? Det var bara att hoppa ner på banan och skutta kliva över till tåget och hissa upp kjolen (jo, jag hade tights under) och låta sig dras upp av tågkonduktören! Jösses! Det var en praktikant eller nåt som körde tåget! Jo, det är sant. Nån slags utbildning var han under hörde jag ;) Men hem kom jag på den sedvanliga kvarten i alla fall! Haha!
Här cyklar jag förbi ibland..tyvärr är det för långt att cykla ända till Väse..

8 kommentarer:

Ninni sa...

Så det kan gå:-)

Härlig bild..ha en fin dag..kramen Ninni

Peters bildmagi sa...

Härlig bild.
Jo, uppe tidigt och stor bländaröppning fixar den suddiga bakgrunden :-)
Tack för alla fina kommentarer.

AnnaKK sa...

Det brukar ju vara snudd på dödsstraff att passera tågspåren på det där viset!! Så det var nog tur du hissade upp kjolen och gjorde konduktören på gott humör där! ;-)

Söderdam sa...

Hihi! Riktigt roligt, blev du paff
när tåget rullade in på fel sida spåret? HM, det kanske var bananskalsslängaren som körde??????

Mimmi sa...

Tur du kom hem i tid ..men fram för allt .. helskinnat ;)
Jag gillar din bild här :)

soffie sa...

va fin bild,det är helknäppt när jag ska gå in på din blogg via den länk du anger(har varit en längre tid)men jag har glömt säga det,det går ej att komma fram då till din blogg!
inte vann vi heller men en som jag känner å har mött när jag varit ute vann en cykel:)
kramiz

Anonym sa...

Var han snygg? Praktikanten?

Monica sa...

Ja du till Väse är det allt en bit att cykla - forsätt med tåget du ;-)

Hoppas du får en härlig midsommar :o)