22 juni 2011

Skuggsidan

Jaha...nu går det att lägga upp bilder igen! Då kommer det en liten bildkavalkad här:  
 Veeeem gömmer sig här bakom bladet då?
 Nänä, ingen idé att gömma sig på undersidan! Jag hittar dig alltid!
 "Ok, jag poserar lite käckt med antennerna på sned då! Bra så?"
 Gråsparven tyckte inte om regnet häromdagen...
Och inte visste jag att skator kan dansa balett! Tjusigt! 

Och fortfarande så väntar jag på högsommarvärme! Igår hade jag vantar på mig när jag cyklade hem på kvällen. Fast nu har det ju vänt. Från o med igår kl. 17.16 så blir det bara mörkare...fast mörker har jag inget emot, bara det är varmt...

Idag såg jag min första bålgeting förresten! Den var stor, jösses! Tre vanliga getingar skulle få plats på den, hua! 

8 kommentarer:

soffie sa...

tänk vi är väldigt olika ändå har vi så skoj ihop,jag hatar mörker ååska å du gillar det:)fina bilder,
kanske kan vi ta oss en stolptur imorrn vid 15tiden?
kramen

mammakero sa...

HAHAHA!! Läcker skat bild sist i kavalkaden! Gråsparven såg ut som man känner sej när man blir blöt inpå skinnet...

Maria Thorbjörnsson sa...

Härligt härligt..visst känner man sej som Kalle Anka ibland..man hoppar och studsar..vänder och vrider..för att få till det..så Glad Midsommar på dej..Maria

söder sa...

LÄCKERT!

Mimmi sa...

Det var härliga bilder :) Jag visste inte heller att de kunde dansa balett .. men man skall tydligen aldrig bli förvånad:)
Tusen tack för hjälpen med fjärilen .. självklart hade du rätt på vad det var för en :)
kram :D

AnnaKK sa...

Hejsan!

Det var en liten söt sak som gömde sej bakom bladet - vad det nu är för sorts krabat. Ett vildbi, kanske?

Bålgetingar börjar synas här mer och mer nu, och under hösten brukar det finnas väldans gott om dem. De dras till ljuset om kvällarna och klänger då omkring på både utelampor och fönsterrutor, vilket väl inte är så väldans trevligt - men de är tack och lov ganska snälla varesler. Inte alls så där argsinta som vanliga getingar ofta är. :-)

i stora drag sa...

Lite mer sol och värme vill vi ha!
Men det blir väl en något blöt midsommarafton skulle jag tro.

Härliga macrobilder på flugan!
Även jag tackar för hjälpen med fjärilsnamnet! *hi hi*
Måste kanske skaffa mig en fjärilsbok jag med!
Ha en trevlig midsommar!
/Pia

♥ Carina ♥ sa...

Det kanske var en anabola geting ;)
Kram och trevlig midsommar!