19 juni 2011

Gröna dårar?

Ja, det var gårdagskvällen det! Klarblå himmel, ingen blåst och inget regn! Det gick att sitta ute en stund på pubens uteservering (ej Café August för en gångs skull ;) och lyssna på gitarrer, fiol, bodhran, banjo och skedar! 

Men idag är det grå himmel igen, regnet har dragit förbi i natt, men 15 grader ute är inget jag hurrar över precis. Jaja, jag vet att det kunde varit värre, men det kunde faktiskt varit bättre också! 

Nu ska jag sätta en deg med surdeg. Inget jäst i. Spännande! Rapport följer. 

5 kommentarer:

Fröken M sa...

haha... nä, det blir ingen tredje gången gillt !!
Det är inte värt att betala 300:- för mat som man ska kräkas upp ;)
Kanske testar vi från något annat ställe, men det får vänta till vintern i så fall när inte bakterierna frodas...
Spännande med surisen ! Jag ser fram emot att läsa om resultatet ! Blir det bra kanske jag vågar mig på ett nytt försök :)

AnnaKK sa...

Kul med ett nytt bakinlägg snart - det var nog ett tag sen du hade ett sånt senast!? :-)~

Här är det inte jättefint väder idag, men lite för bra för att vara inne och baka. Så fort jag lyckas slita mej från datorn ska jag gå UT! :-)

mammakero sa...

Igår var det verkligen skönt! Jag vinkade till dej från den lilla badviken vid stugan igår! Hoppas du kände på dej det...! HAHA!!
Eftersom detta regnande inte vill sluta, så packade vi ihop och åkte hem istället.

soffie sa...

låter som en toppenkväll:)

Mimmi sa...

Det känns som sommar när man får sitta ute .. vilket inte är så ofta man får det :)