25 juni 2011

Ekorröverdos!

"I en röd liten stuga ner vid sjön vill jag bo..." Ja, det vill tydligen en liten ekorre också:  
 Här lite på avstånd, vi var lite blyga för varandra i början av bekantskapen! Sony 50mm hade jag här. Bilderna är något beskurna, den övre är dock helt original! Det var ungefär en meter mellan mig och fröautomaten, det fanns en liten tall som jag kunde gömma mig någorlunda bakom och bara sticka fram kameran, den var inte kurren så rädd för.  
 Leka kurragömma var den bra på!
 Men sen ville den ju äta lite...och den där lilla magen...den vill man killa på lite grand! Men det gjorde jag inte ;)
 Mums, mums! Frön e gott!
 "Titta, titta, jag kan hänga upp o ner och äta!"
 Sötnos! 
 Det dricks för mycket på midsommar, sägs det. Ekorren och jag drack dock bara vatten! 
 Men sen började den plocka blommor och blad! 
 Den ville nog försöka drömma om sin tillkommande!
In i holken och så var det godnatt! Tidig kväll blev det för Kurre. För mig också kan jag tillägga. Efter en dag med små barn var jag trött, så en kväll i lugn och ro hemma själv passade mig bra! Festa ska man göra när man känner för det, inte bara för att det är nån slags helg! 

9 kommentarer:

maria sa...

den stugan var söt och alldeles lagom för det ekorren :)

Ha en god fortsättning på midsommarhelgen <3
Kramar

Fröken M sa...

Jag älskar fina vackra bilder ! Hoppas du hade en mysig midsommar :) puss

Mimmi sa...

Men kors i taket .. vilka underbara bilder du har fått på den lilla raringen :)Så himla kul att få se dessa bilder en ekorre fantast som jag är .. då kan man aldrig få nog och dessa bilder var ju så härliga :)

Södersol sa...

Sån söt liten babyekorre och redan har den flyttat hemifrån?

Ha en himla go söndag med din fotoapparat!

AnnaKK sa...

Tänk att fotona är tagna med 50-gluggen... Det imponerar!! Jättefina allihopa, och häftigt att du kunde vara så nära utan att den stack sin väg. :-)

Jag försöker vänja ekorrungarna här vid att jag går ut och går nära när jag ser dem, men även om de inte är lika skygga som de vuxna så håller de sej ändå på "behörigt avstånd". Hade onekligen varit kul om de ville bli så tama så man kunde mata dem ur handen, men det är väl ingen risk... :-)

Ninni sa...

Naw...sååååå söt, ja den magen skulle jag vilja klappa på jag med, men det sägs ju att ekorrar är fulla med lus:-)

Ja festa ska man absolut göra när man känner för det..och det gjorde jag på Midsommar..fick jag väl sota för igår..haha

Kramen Ninni

maria sa...

då måste dem varit trångbodda :)

må så gott :)
kram kram

Anonym sa...

Åh så sött!

mammakero sa...

Vilka underbara bilder på ekorren! Finfin röd liten stuga till den.