13 juni 2011

Enhörning!

Ja, fast kanske inte en sån där som finns i sagorna: 
 Denna har nog tappat en antenn i en hård strid om sitt revir! Vet inte vad det är för sort, bara...i väntan på tåget hittar jag mycket småkryp!
 Som en tvåprickig nyckelpiga! 
 Och den här sötingen är kvar än...fortfarande icke artbestämd! Ingen som vet? 
 Den här satt och diggade till Beatles eller nåt ;) (uu, dåligt skämt, jag vet)
En skinnbagge av något slag tror jag! Jag har letat i min insektsbok, men inte hittat den...

Och nu blåser det igen här. Jag avskyr blåst (om det inte är typ 28 grader ute).

6 kommentarer:

soffie sa...

coolingar du fotat jättefina bilder. men va tusan är detta det blåser ju jämt!
Å tack för marsvinet det va verkligen uppskattat!

Mimmi sa...

Vilka fina motiv du hittar när du f¨r vänta på Tåget:)Din fjäril ..det är svårt ..det påminner lite om en Tallspinnare .. men också om arten Fly
Du hittar i alla fall många vackra småkryp så det är bra att du får vänta på tåget ;)
ps... javisst ja . de bilder hade jag tagit med min Canon 550 och objektivet 55/250

AnnaKK sa...

Blåser tror jag inte det gör, men det regnar här idag... Inte så kul, fast då slipper jag springa med vattenkannan i trädgården åtminstone... <:-)

Igår var jag in på stationen och löste till mej ett Sommarkort - så från och med i morgon är det fritt fram att åka med länstrafikens tåg och bussar hur mycket jag vill, i två månader framåt. JIPPI!!! (Fast jag vet inte om jag hinner åka nånstans i morgon - men det kommer ju fler dagar!). Bara det nu inte ska vara dåligt väder resten av sommaren!? 8-I

amaira sa...

Hej Yvonne! Sötingen är en blypunkterad brokvecklare. De är verkligen vackra!! Och längst ner har du en skogskackerlacka, vår enda inhemska kackerlacka, som inte alls är hemsk. Vår skogskackerlacka är inget skadedjur. Hälsar amaira.

i stora drag sa...

Det var många små söta saker du hittat! :)
Tänk vad man kan fördriva tid, bara man har en kamera med sig, i väntan på tåg och bussar! Känner igen det där.
Fina bilder allihop!
/Pia

Unknown sa...

Oj så jag gillar dina makrobilder på småkrypen! Får nog ge mig ut på jakt trots kylan. Någonstans borde någonting finnas tycker jag...
Ha en fin vecka! /SA