24 juni 2011

Midsommar

 Min midsommar hittills:
 "Måste du fota hela tiden?"
 "Okej, nu är vi på samma nivå, fota på!"
 "Måste du fota hela tiden?"
 "Kan själv!!" 
Och så en ekorre! Det finns några många fler bilder på den...de kommer en annan gång. Barnen ovan är mina små släktingar (ja, inte ekorrungen och hunden ;) ) som jag har fotat och fotat...jag känner mig som en pressfotograf ibland som har kameran framme hela tiden! Men jag vill ju ha den där "perfekta" bilden, och rätt som det är så har man fångat den! Nu är det Sony och 50mm objektivet jag har haft med. Tyvärr går det ju inte att zooma med, men annars gillar jag det väldigt mycket.

För övrigt så anser jag att midsommar är en överskattad helg...hemma i lugn och ro trivs jag bäst just nu!  

6 kommentarer:

Södermorgon sa...

Morning!

Vilken härlig ögonkontaksbild på hunden, undrar vad vovven tänker?

Barnbilder kanonbra!

Ekorrdramat väntar jag med spänning på.

Nu midsommardagen, gu va gött!

AnnaKK sa...

Nu blev det riktigt svårt att välja ut det sötaste fotot/motivet - så det är nog lika bra att jag väljer allihopa!?! :-D

Jag gillar också mitt 50-mms objektiv mycket, när det väl är framme - men oftare sitter det ju ett tele på kameran. Det finns ju ljusstarka zoomar mellan si så där 24 och 70 mm, som nog är toppen till porträtt och vardagssituationer mm. Men de är så dyra, så ännu har jag inte känt att jag verkligen måste ha en sådan... Men om det trillade ner en från himlen bara si så där, så skulle man ju vara snabb att fånga den! :-D

Midsommarstång, blommor, knätofsar och ringdanslekar klarar jag mej väldigt bra utan, men i övrigt tycker jag om midsommarfirande. Mat och prat blir det mycket av, och midsommarmaten är inte så där tungäten som annan festmat och pratet brukar vara mer av det roliga slaget än det "traggiga"... Sånt gillar jag! :-)

Ha en skön midsommardag!!!

jennifer sa...

härliga bilder som valigt när man tittar in här! :)
Trevlig midsommar på dig trots att du hellre vill vara hemma i lugn och ro ;)

Anonym sa...

hoppas du har fin midsommar - själva har vi fullt upp med liten Franke

Mimmi sa...

Vilka fina bilder du har fått på hunden :) .. så du kröp ner på golvet på alla fyra förstås jag ;)
och bilden på ekorren och barnen var ju också jätte bra :)

mammakero sa...

Helt underbara bilder, både på vovven och de söta barnen! Jättefina porträtt!