06 juni 2011

Örebro!

 Stilla flyter Svartån som rinner genom Örebro. Och vad gör jag där kanske ni undrar? Jo, jag hälsade på sonen och flickvännen i deras nya fiiiina lägenhet:
 Tjusig utsikt har dom med! Mycket trevliga hus i Örebro, byggda nån gång på 50-talet!

Idag har det varit varmt! Minst 27 grader i skuggan, när jag gick av bussen i Karlstad kändes det som om jag gick av ett plan på Kanarieöarna eller nåt, så varmt kändes det. Och så har det åskat...lite grand bara, men första parkett på balkongen blev det då!

Kanske blir det mer åska i natt, SMHI har varnat för det... :)

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Kul med en liten utflykt - eller liten och liten... Det är väl rätt så några mil mellan Karstad och Örebro!? :-) Och roligt att träffa dem och se lägenheten, så klart!!!

Jag tror det kan bli åska här nångång ikväll. Det blir mer och mer mulet på himlen i sydväst, och varmt och kvalmigt som bara den är det... Lite synd för dem som ska ta studenten idag om det börjar regna, men förhoppningsvis kommer det inte förrän de har hunnit hem och börjat frossa i sina presenter och en god middag! :-D Dottern ska på nåt vis försöka vara med på två studentkalas ikväll, och just nu är hon i Växjö för att se treorna på sin skola springa ut. Klockan 15 skulle det ske, vill jag minnas att hon sa. :-)

soffie sa...

å så fin bild på son+tjej:)
va trevligt att åka dit på en liten utflykt tur det va ac på bussen bara:)

Lambergsfrua sa...

Vilken fin son du har och tjejen likaså. Förstår att ni hade trevligt tillsammans.
Varma kramar!