19 juni 2011

Prickig tigerspinnare!

Idag på tipspromenaden (vilda blommor och jag fick alla rätt) så såg jag något vitt nere i gräset. Jag var ju tvungen att kolla vad det var, och det var något som satt och snarkade lite tyst... 
 Vad kan det vara? Jo, en prickig tigerspinnare (fanns i min fjärilsbok för en gångs skull) Visst är den söt! Nästan så man vill klappa den framme på huvudet. Det gjorde jag dock inte.
 I Stadsträdgården var det inte mycket folk, men några som väntade på något gott..Ser ni pippin? 

Här är den på språng! De är inte blyga, pilfinkarna i trädgården. Här är ett av Karlstads finaste caféer (undantaget Café August...) och jag åt en glass! Jo, faktiskt. Lakritsglass är uthärdligt, trots att den är kall. Och om jag äter den i små, små bitar så känns inte kylan så mycket. Jaja, jag är lite konstig :D

4 kommentarer:

mammakero sa...

Jag gillar inte kyla heller, men glass äter jag gärna!! För mej är det som du vet chokladglass som gäller!!!
Vad vacker den sovande Tigerspinnaren var! Den har jag aldrig sett i verkligheten, men jag skulle vilja se den med vingarna utvecklade!

Maria Thorbjörnsson sa...

Tigerspinnaren den e grann den..och din bild på svanen som sträcker halsen så långt bak det går..super..blev det nån munsbit för pippin eller delade hussen bara med sej till sin hund..eller åt han upp allt själv..ha det..Maria

soffie sa...

mums med lakritsglass:)
å vilken kul å fin liten sak du fotade!må gott

Mimmi sa...

Här var det båda fåglar och hundar som tiggde vid bordet såg jag :)
Jätte bra bilder . och den lilla fjärilen .. den var jätte vacker :)