01 mars 2010

Morotsblask

Kommer ni ihåg mitt morots-projekt? Att förvara morötter på balkongen i en fryslåda? Det gick inte så bra...jag öppnade lådan häromdagen och där låg dom och huttrade, dom små liven. Det ska nog vara bättre isolering än en kylbox om man ska förvara morötter och annat på balkongen. Nu ska det bli intressant att se om rabarberna i hinken har klarat sig! Det visar sig nog om ett tag när det blir lite varmare...VÅREN!! Var är du? Kom hit snart är du snäll, det är inte roligt med vinter och snö...
Nu är dom i morötternas himmel..(sopbilen) :D
Slask och plask...och det är mycket snö kvar som ska smälta bort. Undrar om det blir några översvämningar i vår? Några andra vårtecken än slask kan jag tyvärr inte rapportera om...

3 kommentarer:

mimmi sa...

De såg inte ut att ha mått så bra där nej ;) och jag kan inte förstå att du inte mötte någon på vägen hem ;) det måste väl ha varit många som tyckte det skulle vara mysigt med en kvälls promenad ...eller är det bara jag som är så pass galen :D
kram

Tö på G... sa...

Oj morötter som blivt frysta och hädangågna....! Du får trösta dig med färska.
Våren, jodå den är på väg. Här töara det för fullt. Idag när jag var på stan och gick förbi två tjejer som stod för nära en husvägg plaskade det till och båda fick sig en ordentilig dusch av smältvattnet som rann över stuprännan som antagligen var överfull av både snö, is och vatten! Gissa om de två illvrålade?

Ha det gott i tövädret! :-)

mammakero sa...

Morötternas himmel, så synd! Jag hade hoppats att du löst problemet på ett smart sätt, som jag sedan helt fräckt kopierat!
Jadu, massor av smältvatten blir det när all denna snö smälter... Vi lär få mycket problem i vår! Jordbrukarna klagar redan, de tror att höstsådden har fått snömögelsvamp och det kommer att få stora konsekvenser har de lovat.