05 januari 2010

Fit for f(l)ight!

Jag håller på och packar. Eller jag håller ju inte på nu...jag har packat så gott det går. Jag får alltid för mig att jag har glömt nåt, fast jag skrivit upp på ett block och bockar av...jag kan ju ha glömt att skriva upp det! :D "Herreguuuud" säger sambon, "tror du inte det finns affärer att köpa nåt i om du har glömt nåt"? Joo...det finns det nog...men jag vill ha MITT eget...det där jag kanske glömmer. Jag minns resan till Rom för tre år sedan, precis vid denna tiden, jag var jättenervös för att min gamla Dramaten skulle komma bort, de var sura på flygplatsen och jag fick ta bort väskan från hjulen och surra ihop...och när vi är framme och väntar på bagagebandet, vad kommer då åkande ALLRA FÖRST om inte min väska...haha! (Jag har nu köpt en ny resväska, en lila och fin)


Baddräkten har jag faktiskt packat ner...fast den är inte använd på några år! Det fanns visst en papegoj- och orkidepark nånstans där nere...men så läste jag att "vägen dit bjuder på en förunderlig utsikt", hmmm...det betyder att den är rätt krokig, och är det nåt jag inte gillar så är det att åka buss på krokiga vägar där möte betyder=backa! Så det återstår att se om det blir nåt besök där...


Och i den där öknen fanns det lite harar och fåglar och...NAKNA KARLAR stod det i guideboken...! Det är tydligen nåt slags mötesplats för gaykillar, haha! De kanske övervintrar där precis som fåglarna. Nåja...jag har med kameran ;)

Jag stoppar in handen i "Sanningens mun" i Rom! Om man ljuger när man gör det får man handen avbiten säger legenden...fast jag har båda händerna kvar! ;)

4 kommentarer:

mimmi sa...

Hoppsan .. det skulle jag nog inte våga :) när jag var liten kom det nog några osanningar ur min mun ..hm .. tja .. kanske när jag var lite äldre också :)
hoppas du får det jätte trevligt där nere och att vi får se många fina bilder därifrån när du har kommit hem igen :)
kram

AnnaKK sa...

Åh, jag känner igen mej själv i din beskrivning av av packandet! Är exakt lika dan, med lappar och avbockningar och dubbelkollningar. Men faktiskt så brukar jag inte glömma något viktigt - så det gör säkert inte du heller! :-)

En seriös sak kan jag påminna dej om, och det är några extra minneskort till kameran!

Ha det nu så TOPPENFINT på resan - och våga absolut ge dej ut på åtminstone några "farlig" utflykt också! :-D

Kramar!!!

soffie sa...

Fin bild på dej!
ÅÅÅ va underbart att komma iväg till värmen,ha det alldeles perfekt och det där med nakna karlar lät ju intressant nja inte att de va gaypeople då men men.
Hej hopp å väntar med spänning på alla fina kort från din semester och kanske ett kort när du badar;O)
kramis

Amanda sa...

Å så roligt att se en bild på dig.
Du är supersöt!

Ha en bra resa nu.