02 januari 2010

Fotoutmaning nr 1

Nu har jag för första gången varit med i ett fototema! Tjoho! Det är Nature Footsteps som har en liten utmaning på sin blogg. Man skulle hämta en bild där som hon tagit och sen göra om den på sitt sätt. Detta är originalbilden:

Och nedan ser ni min omgjorda bild! Jag använde PhotoScape och vände på bilden, la på en massa färgjox, mörkade den, sen ett filter som heter impressionistisk och en ram så det blev ett frimärke. Och så signerade jag den ;) Tycker den blev som en målning av Monet... :D

6 kommentarer:

Mimmi sa...

men kolla här :) va roligt att du kom med i den också .. och bilden blev ju jätte häftig :)
jag skall kolla runt lite och se om det finns en till som man skall vara med i ..men jag vill inte vara med i för mycket .. två eller 3 .det räcker ;)

NatureFootstep sa...

hej och välkommen Bildverkstan. Först, direktlänken till ditt inlägg är: http://yvonneeblogg.blogspot.com/2010/01/fotoutmaning-nr-1.html
Den får du fram genom att trycka på rubriken till ditt inlägg. Då kommer länken fram i "adressrutan" högst upp i Explorer. Den vill jag gärna att ni lägger ut för då kan man hitta igen inlägget om man vill kolla om en månad eller två hur de var gjort. Det här är ju också till för att lära sig lite. Och då är det bra om man hittar igen inlägget.

Visst blev din bild lik Monet. Något sådant hade jag inte alls kommit på. Det är det som är så kul med att gå runt till deltagarna. Man får massor av idéer och tips. Men... sen ska man ju ha tid också.
NatureFootstep/Bildverkstan

Blåfrusen sa...

WOOOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vilken fantasi..........helt omgjord med massor av trixs!
DU vinner STORT!
Lycka till!

soffie sa...

men wow va bra den blev,
va duktig du är på att fixa med bilder,
Ha det gött i stugvärmen

mammakero sa...

Läckert gjort! Det ser verkligen ut som en Monet tavla!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Vilken annorlunda fotoutmaning - rätt kul idé, faktiskt! Och din tavla är helt klart mer spännande än originalfotot. :-)

Jag har inte riktigt i huvudet vad 18 gångers förstoring blir, men att det blir bra mycket mer än ett 400 mm´s tele kan du vara helt säker på! :-D