20 januari 2010

Istappar!


Alla uteserveringar är inte inplockade...hade för mig att de var tvungna att ta bort dem inför vintern, men tydligen inte. Men det har nog inte suttit nån här på länge :D

Istapp!!

Och istappsgardin! Det är gott om istappar nu, och många husväggar är avspärrade (ni förstår vad jag menar...) och det med rätta, det kan vara farligt att få en sån här i huvudet. Denna bild tog jag dock från första parkett, inifrån, från översta våningen! Men de är tjusiga att se på!
Det droppade på huvudet och jag skyndade mig in till min virkcirkel!

Amaryllisen fick bara tre klockor, men den har en knopp på gång till!
Idag har vi dragit fram kylskåpet, för det var något som luktade och som jag lokaliserade till bakom där...jag har nog varit mögelhund i mitt förra liv :D Det var inte så svårt att dra fram kylen (har aldrig gjort det förut) och där bak i den där "avrinningskoppen" var det nån gegga som luktade. Jag trodde det bara skulle vara att ta bort den och diska, för det sa vaktmästaren, men icke sa nicke! Den satt fast. Vid telefonkonsultation kom de fram till på vaktmästeriet att den gick nog inte att ta bort på denna nya modellen... nä, vi märker det, sa jag. Tur jag inte hämtade hammare och spett då ;) Men nu är den urtvättad och kylen är tillbakaskjuten och den fungerar! En liten plastmojäng blev kvar?! Men jag hoppas att det bara var nån transportgrej som inte behövs därunder...jag avskyr när det trillar bort saker som man inte vet vart de hör, grrr...

7 kommentarer:

mimmi sa...

Vilka bra bilder :) men att du vågade gå under de istapparna på den 3 bilden .. det vet jag inte om jag hade vågat .. och att gå igenom den dör till gjuteriet .. aldrig jag hade gjort det :)
Det var fina bilder :)
ush då ja då hade du jobb idag .. nu får vi hoppas att det inte börjar att lukta konstigt igen :)
att det blir lite saker över ...hm .. det är INTE bra :)

AnnaKK sa...

En sån där fast kopp med "kylskåpgegga" var jag också och sanerade i när vi byggde om i köket. Till och med så den hårdhudade städerskan i mej R-Ö-S...! (På nåt vis är det lättare att fördra äckligheter på jobbet än hemma!?).

Istapparna är fina, särskilt i gardinform, men fy tusan när de faller fritt från hög höjd rakt ner bland folk på trottoarerna... 8-X

Unknown sa...

I dag presenterer du kalde fotos. Jeg ble glad og varm igjen når jeg kom til Amaryllisen! Takk for at du avsluttet på det settet ;-)

mammakero sa...

Vackra istappar, men som sagt, farliga! Har varit tvungen att gå under flera hus takskägg fulla med istappar. På flera håll har de passande nog ställt upp skyltar som varnar för snöras/istappar.

soffie sa...

istappar är verkligen konstverk,
Jättebra bilder,Min amaryllis fick 8 klockor men det kommer en stängsel till så jag får se om det blir nån mer klocka där,
vilken tur du ej fick loss den grejjen som skulle sitta kvar där .
hejhopp

AnnaKK sa...

Tror det skiter sej med min önskan om sol idag...? Ser iallafall precis lika grått ut så här långt idag som vad det har gjort innan i veckan... <:-) Det är väl inte du som har snott solen??? ;-)

Musen på bilden kanske var uppstoppad? ;-) (Närå! Faktiskt inte!!! Har förresten foton på en döing också, som jag inte kan bestämma mej för om jag ska publicera eller rätt och slätt radera...).

Anonym sa...

Hej, jag heter Birgitta, kallas här Beep. Kom till din sida genom macrolovers. ...och du hade fina macrobilder och andra ocksp
å förstås. Kul om du kom och tittade in på min sida, Fotokabinettet.blogspot.com
Ha en god dag!

Birgitta Beep