01 januari 2010

Måste fota lite...


Nyårsaftonen inleddes med en underbar solnedgång med lite rosaskimrande moln! Naturligtvis var jag inte UTE utan fotade från insidan av balkongen (alltså vardagsrummet). Sen var det soffan som gällde för min del, jag tittade på ett naturprogram från Yellowstones nationalpark, där kunde man snacka om kyla, ner mot -52 grader! Hu....

Och vad är det här? Låt fantasin flöda... :D

Droppar är kul att fota nu när de har stelnat...de ger sig inte iväg med en gång precis...men det ska bli skönt när den smälter. På tal om smälter...mitt morotsprojekt på balkongen, att förvara morötter i en sån där frigolitlåda. Det gick inte bra när det blev minusgrader...morötterna frös till is, när jag tinade upp en blev den som en sladdrig sallad bara. Det var synd...men nu vet jag (och ni) det!

Nu ska jag snart titta på mer naturprogram på TV! Skönt att slippa gå ut...

4 kommentarer:

mimmi sa...

Woow... Solnedgångs bilden .. jisses så bra den var .. och även is bilderna .. kanon fina :) fotade du is droppen vid din balkong eller? och vart fotade du isflaket med alla is stjärnor på ? jätte fina bilder :)
kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

Och gott nytt år! :-) Hoppas du har kryat på dej iallafall lite nu - trist att bli sjuk lagom till nyår och alla festligheter som är då. <:-) Å andra sidan är det ju rätt mysigt att ligga på soffan under en gosig film och slötitta på tv, så... Och kunna ta lite roliga foton rätt ut genom fönsterglaset också!

Får nog säga att jag inte är så-å-å överraskad ang dina morötter - har gjort samma experiment själv för länge sen, och det slutade ungefär lika dant! <:-)

Ha det så bra du bara kan, och hoppas att du är piggelin igen tills i morgon! :-)

soffie sa...

å guuu va bra bild,
å droppkortet va ju super
brrr -52 tur man inte va där,idag va det ju riktigt behagligt med bara -7,
kram å hoppas du haft en bra 1a dag

soffie sa...

hoppas du mår bättre idag,
Jag berättade direkt för Nellie om Valborgsraketerna de hade jag ju glömt bort,jissa en liten tjej som blev glad:O)