30 januari 2010

I take the high road and you take the low...

Kvällen igår gick i musikens tecken, den irländska! Alltid lika kul att sitta en stund och "tjöta" med Liten Karin och de andra vännerna. Och som tur var dök inte "klapp-och-klang-mannen" upp heller...det är en man som har en tendens att försöka ta över hela puben och få dem att klappa i hans takt (han har ingen) och så blir han sur och otrevlig om man inte vill...Kanske en fördel med denna kylan, att en del inte orkar gå ut ;) Själv fick jag skjuts med bil både hemifrån och bort och hem igen, så jag frös inte! Och när jag kom hem stod fullmånen stor och grann och lyste i söder!
Nu vill vi ha lite gula färger också, va? Som påminner om att det snart är humletid...
Det här är en droppe, inte av vatten eller is, utan av sav från min doftranka! Den var så vacker, droppen!

5 kommentarer:

mimmi sa...

Ja kors i taket va vacker den var den droppen :)
det var även de andra bilder ..men den dropp var ju jätte fin :)
PS vart tog de droppar vägen som vi fotade här om dagen :D
kram

soffie sa...

låter som en mysig kväll å jag följer gärna med på en på en pubkväll nån gång.
Så vackra bilder du visar,
kram

Anonym sa...

Haha klapp&klangmannen!!!

Ohh vilken vacker bild på droppen I Like!!
Något att förstora upp och sätta på väggen.
Ha en fin söndag.kramen Ninni

Lilla Trollet sa...

Visst hade vi en trevlig kväll! Vi får njuta så länge Klapp-och-klang-mannen inte är där. Han dyker väl upp i maj juni som han brukar och försvinner sen i slutet av september.

yllis sa...

Vilka fina bilder du tar!