25 januari 2010

Vårtecken!!!


Jamen, visst är det! Eller har gräset varit så där grönt hela vintern? Nää...jag vill tro på att det är ett vårtecken! :)

Visst ser det ut så...men det var bara en spegling från en lampa någonstans, när solen sken på den och så hamnade reflexen på en dörr...

Och Klarälven är så frusen, så frusen...bara en liten öppen vak kvar för fåglarna att "värma" sig i. Spåren hitom i bilden är skoterspår...

Tokshoppade på stan gjorde jag! En öronvärmare på Cubus för det facila priset av 5 kronor...på barnavdelningen! :D Halva reapriset...Och en sån här behöver man ha när man cyklar i minus 7 grader. En sån och en jacka med luva. Då fryser jag inte om huvudet iaf!

Mina hoyor börjar blomma...de känner nog av att ljuset börjar komma tillbaka så smått. Ett vårtecken till...

4 kommentarer:

mimmi sa...

Du har stora förväntningar ser jag .. Våren ..nu .. jag vill bara på minna dig om att vi är fortfarande kvar i Januari..även om du har varit utomlands en vecka .. så har tiden inte gått fortare här ;)Det var jätte fina bilder den sista blir min favorit ..den var kanon :)
kram:)

soffie sa...

mmm våren det känns fortfarande ganska långt borta men ååå va härligt med vår,Fåglarna sjöng så vackert idag när vi va ute,så de verkar längta efter våren de med,
kram

AnnaKK sa...

När man sitter och går igenom foton från tidigare år, så hittar man ett och annat vårtecken i januari - faktiskt! :-) Men inte i år, förstås... Det måste ha hänt nåt vid det där klimatmötet i Köpenhamn iallafall... Det har ju för tusan knappt varit en enda dag med plusgrader sedan dess!? 8-X

Jisses så många fina krukväxter du har!!! :-)

mammakero sa...

Oj vad fin porslinsblomma du hade, som blommade... Det gjorde inte min (som du såg).
Ja, nog letar man noga efter vårtecken nu. Fast kylan har greppat ett nytt tag och mer snö har de lovat... Efter denna RIKTIGA vinter vi haft, hoppas jag på en RIKTIG vår och sommar, med sol och värme och massor av blommor!