26 januari 2010

Tillbakablick

Nästan exakt ett år sen såg det ut såhär: Kärleksörten började komma upp i krukan på balkongen, jag fotade ett vargtassavtryck (tror jag, det hade faktiskt sprungit förbi en varg härutanför!!), videkissarna började titta fram och jag bakade bröd. Det sista stämmer idag också iaf, jag har nyss bakat skållat rågbröd och en sockerkaka med ett gammalt äpple ;)
Idag täcks kärleksörten av ett lager snö och inga vargar springer förbi (de är nog skjutna allihop :( Och videkissarna sover för "än så är det långt till vår..."

6 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Ja här är det inte många vårtecken än...och det lär visst komma mängder av snö inatt...*suck* !
Är less på vinterh-vetet nu och vill ha en lååång och underbar vår ist !

***
KRAAAM EVA

:)

AnnaKK sa...

Idag såg jag faktiskt lite grönt gräs när jag gick med hunden - antagligen starkt inspirerad av ditt foto från igår! :-D

Det händer ju faktiskt saker UNDER snön nu - fast det är lätt att glömma när man inte ser det... Men så fort snön smälter bort är jag säker på att tillexempel snödropparna kommer att kika upp, och även börja blomma ganska snabbt. :-) Och sen bara rullar det på - och huxflux är det höst igen...! (Hm...).

Vargspår - så spännande!!! Jag spanar alltid lite grann efter lodjursspår, för såna vet jag att det finns i skogarna runt omkring. Men det är bakse mej inte lätt att skilja på spår från såna eller från stora hundar... :-/ Men så länge ingen har motbevisat mej så tror jag att det var just lodjursspår som jag såg för ett tag sen! :-D

mammakero sa...

Jag har något till dej hos mej!

Mimmi sa...

Har du med dig din nybakade kaka när du kommer ;) i så fall är det ju helt klart jag bjuder på Gevalia :D
Ja det är roligt att kolla på kort från förre året vid samma tid som nu :)
kram

Anonym sa...

Hej Yvonne. Grips av en enorm längtan efter vår. Får se om det är lite varmare i San Francisco. Chansar på det eftersom jag tar inte mycket kläder med mig. Men vargtassar - månne inte en vovve? Kramar på dig från Kaj

PS smakar gärna gammaldags sockerkaka hos dig när jag kommer hem. Hoppas få njuta lite mer av min nya halvtid - men en så länge jobbar jag heltid på halvtid. Billigt och bra för universitetet.

God förmiddag sa...

Jaaaaaaaaa än är det långt till vår men det ska bli fantastiskt skönt när vårens första tussilagon
dyker upp längs alla vägdiken!
Då ska jag plocka och sätta ett fång i min lilla skål.
Tills dess får vi tåla oss....
Ha en go vinterdag!