22 januari 2010

Fredag i januari...

Tulpaner är väl nästan lite uttjatade som bildobjekt nu...men i brist på blommor i naturen så får man taga vad man hava kan...



Sen kan man titta in i dom också!! Det ser ut som utbrända tändstickor. Kanske har det suttit en liten tomte där inne och eldat och grillat korv och druckit julmust... :D
Nu börjar dagarna bli lite längre, solen går inte ner förrän 15.58 idag, fast det märks inte så mycket när det är molnigt...
Bildgåta! Vad är detta?
(Ja, ja, det är undersidan av min 50-talslampa...jag hade hoppats på gissningar som jättespindel, ögat på en bläckfisk eller nåt ;)

10 kommentarer:

Thorbjörn sa...

Någon lampa som du har hängandes i taket? ;)

Bilder ur livet sa...

Fina bilder och färger.

EVA / whiskyochchampagne sa...

MÅSTE köpa mig tulpaner idag ! Längtar efter en bunt med vita såna...

Ha en underbar helg !

***

KRAAAM EVA

:)

AnnaKK sa...

Nädå, tulpaer blir inte alls uttjatade - var och varannan ser ju väldigt olika ut, dessutom. :-) Blev du inspirerade av att titta ner i en tulpan så du sedan tittade upp i lampa, tro...?

Önskar dej en skön fortsättning på dagen! :-)

Unknown sa...

Tulipaner bærer bud om at det snart er vår. Deilig!

Hva som er på det siste bildet, kan jeg ikke fortelle deg. Er ikke SÅ kreativ.

I dag blogger jeg nyttårsfeiring i Mogan og du er velkommen på besøk.

Ønsker deg en fin helg!

Gissa bildgåta sa...

Bildgåtan är en långbenad spindel som stått modell för en glaslampas smidesdekoration.........över själva glaskupan! Rätt svar vill jag få!
Nä, tulpaner tröttnar man aldrig på, så sköna.
Sänd mig gärna bilden med tändstickor i blomman över min mail
om du vill.
Ha en god fotarfortsättning!

soffie sa...

wow vilka bilder du tar va bra du är på att fota,
ha en goo fredagskväll

Mimmi sa...

Detta var verkligen kanon fina bilder den inne i tulpanen den gillade jag :) man kunde se att en liten tomte hade suttit där :)
kram

Rätt gissning sa...

JAG GISSADE PÅ LÅNGBENAD SPINDEL!

VAD FÅR JAG SOM PRIS????????????*S*

Anonym sa...

Tulpaner är urfina synd bara att dom vissnar så fort!
Haha en tomte som grillat korv..vilken kul tanke!

ha en fin dag..kramen Ninni