04 januari 2010

Pippi x 16

Hur det går att ta bilder med kameran om man vill:
Kameran tar 16 bilder och lägger dom i samma ruta...inte så jättebra bildkvalite, beroende på att jag stod innanför ett fönster och fotade och det inte var så bra ljusförhållanden. Men man ser hur blåmesen äter, tittar sig omkring, äter, tittar..osv De är ju väldigt observanta de här små rackarna.
Och nu är det dan före dan före...flygaredan! Uuuu...jag börjar bli lite nervös nu...har inte packat än...men lagt fram pass och biljett! Baddräkten tror jag att jag "råkar glömma" haha!

7 kommentarer:

Matilda sa...

Hejsan,
Jag vet att reklam kommentarer är ingenting man gärna läser, man bryr sig inte om dem.
Men denna kommentar handlar om att väcka en tanke, denna kommentar handlar om att hålla hoppet vid liv.
Så läs gärna mitt inlägg och ägna det en tanke, fundera på vad du kan göra.

http://elitecyclist.blogg.se/2010/january/en-sang-for-alla-dem-som-vagar-dromma-och-hal.html

Jag tackar för att du läser kommentaren, hur du sedan gör är upp till dig.
Gör ett inlägg och länka till mitt inlägg eller kom på något själv, våga göra någonting!

Vänliga hälsningar
Matilda

Saras Inredning sa...

Vad häftigt! Ja både bildsekvenserna och din RESA!!
Ha det alldeles underbart på GranCanaria.

kramkram och God Fortsättning på det NYA året.
/Sara

SnöTrollet sa...

Jag hade också närkontakt med en blåmes. Stackarn hade flugit in på inglasade altanen och blev rädd nrä jag gick ut. Lyckades öppna dörren ut så han hitade ut till slut. De brukar flyga in där, tror det är vindskyddet som lockar. De brukar hitta ut själva om man inte skrämmer dem.

mimmi sa...

Det är häftig med de bild serier man kan ta :) och NEJ du skulle inte glömma baddräkten ju !1 du lovade att det skulle bli kort om du badade;) men du kanske skall bada med andra kläder på :D
ja nu börjar det bli dags för din resa till ett varmare klimat än vad vi har här nu :)
kram

AnnaKK sa...

Du har väl inte glömt att packa ner baddräkten!? ;-)

Monica sa...

Baddräkten kan du inte glömma då du ska till sol &värme - ha det gôtt!!

mammakero sa...

Blåmesen är vildfåglarnas svar på hundarnas terrier! Ettriga och små! Med en uppfattning att jag är större än jag ser ut! En arg blåmes jagade bort 2 duvor från vårt "Gästis" för några dagar sedan!