03 april 2010

Äntligen vår!!!

Idag har det varit vår här...äntligen! 10+ och vindstilla, då är det skönt! Små rännilar av smältvatten forsar fram bland det torra fjolårsgräset...
Men torrt gräs uppskattas av en del...
Och titta här MIMMI! Jag narrades inte! En liten nässelfjäril som landade bredvid min balkong och satt kvar en stund så jag kunde fota den! Jag trodde ju att citronfjärilarna var de första som kom på våren, men det är lite blandat tydligen. Mimmi lyckades fota båda delarna ;)
 Jag är glad åt fjärilarna på våren, men på sommaren låter det annorlunda...när de lägger ägg i mina växter.
På kvällen cyklade vi ner till Zakrisdalsudden för att fika i solens sken. Där pågår märkliga saker...det här är min version av det hela! En pipeline direkt till systemet på Bergvik, den leder in i det stora samlingshuset där de som bor i villorna kan krana ut det de vill ha och betala i efterskott... ;)
Här smälter lite is...
Vindstilla var det...
De har tömt en hel vik på vatten...undrar vad det ska bli här sen? Vallar är lagda runt om för att torrlägga viken. Jag har visioner om fontäner med champagne och druvodlingar :D Lovar att rapportera vidare om detta projekt!!
Här är en bild på sonen som är här och hälsar på! Den är något omgjord i Photoscape bara....

6 kommentarer:

mimmi sa...

Jag ser att du inte narrades :)
Men jösses .kvinna .. vilka underbara bilder du har tagit idag .. alla var ju kanon bra :)
detta med pipline direkt till systembolaget ..det var något det ..men frågan är om alla kan betala om de först skall betala i efterskott :D
men jag säger än en gång .. detta var kanon bilder .. jag njuter .. och njuter :)

Unknown sa...

Her er det vår ja! Herlige bilder!!!

Jeg har også vært på jakt etter vårtegn i dag. Med mitt nye kamera. Selvfølgelig ble noe av resultatet blogget. Jeg må trene, trene, trene...

Ha fortsatt en god påske!

Pialotta sa...

Har du oxså sett en fjäril. Jag har bara sett flugor som yrvaket vaknat upp ur vintersömnen.
Här nere finns inte mycket till snöhögar nu, bara någon enstaka liten så där på några ställen på ställen där vintern satt sina spår rejält.
Trevlig fortsatt Påsk till dig.

Anonym sa...

Haha vilka härliga tolkningar du har!!

Pipelines till systemet...det vore nåt det!

Det hade varit massor med fjärilar här igår jag såg inte en enda!!(låg sjuk i min säng)
Grannens katt hade haft fullt upp haha.
Kram kram Ninni

Maria Thorbjörnsson sa...

Det e en sån härlig känsla att vandra runt å bara se allt som kommer tillbaka efter att snön hållt det dolt..Inga fjärilar här ännu..Ha det..Maria

mammakero sa...

Härliga vårbilder! Porlande bäckar och fjärilar! Jag är så glad att snön snart är borta helt!