26 april 2010

Morgonpigg!

Jag köpte inte den här moppen...fast den matchade min jacka riktigt bra! :) En rosa rund hjälm på mitt lilla hövve vore väl en syn för gudar ;)

Gårdagen tillbringades delvis på Ikea och övriga Bergvik...det var min kompis C som skulle dit och köpa en hylla och det slutade med att jag också köpte en sån! Nu ska jag bara skruva ihop den...men det ska väl inte vara så svårt. Den ska stå på balkongen sen med blommor på sig!
Vit prinsessbakelse till lunch är inte fel! Två kaffe och två såna här gick på hela 10 kronor! Så jag passade på att bjuda, hehe...Gott var det också! Men den här var färdigbakad, man behövde inte montera ihop den själv...det kan man ju inte säga om mycket annat på Ikea..
Så här grönt och fint var det för ett år sen..nu har björkarna inte slagit ut än, de står och surar och fryser tror jag, för nån vårvärme har det inte letat sig upp till Karlstad än. Jag längtar...
Magnolian också förra året den 26 april! Scillorna i bakgrunden har kommit fram nu, men inte magnoliablommorna.

Jag vaknade 5.20 idag...drömde konstiga drömmar om tåg i Ryssland och så är det ju den där jäkla yrseln, vänder jag på mig på morgonen i sängen så snurrar det till, och då är det inte lätt att ligga still och somna om. Bättre då att gå upp och datorisera lite. Jag gör lite övningar som ska få bort kristallerna i båggångarna i öronen, jag vickar på huvudet och känner mig som när man skakar en sån där kula med snö i...det sitter nog en liten tomte inne i huvet också ;)

Nu ska jag äta frukost, jag bakade surdegsbröd igår, mmmm! 6.38 är nu klockan. Pip.

8 kommentarer:

I väntan på 1-a maj sa...

God Morgon!

Uppe mä tuppen. Ser på dina foton att våren är försenad men den kommer nog med dunder och brak till 1-a maj. ÅHHHHHHHHHH maj du sköna.

Visst skulle du klä i rosa hjälm...fniss.
Lycka till med din hylla, hoppas nu att ingen skruv fattas...*S*

Snart 1-a maj sa...

Uppe mä tuppen! Ser på dina foton att våren är försenad men den dyker nog upp med dunder och brak till 1-a maj. Åh, maj du sköna.

Visst klär du i rosa hjälm...fniss.
Lycka till med din hylla, hoppas nu att ingen skruv fattas!

dementsia sa...

Jag upprepar mig...........lycka till mä ikeamonteringen!

Anonym sa...

Tack för att du hjälpte mig med blomman..visst är det en clivia!! Eller hur det stavas!

Fräsig moppe den skulle du ha..hihi.

Men söta du har inte yrseln slutat än??

Generös du är bjuder på bakelse..bara slösar pengar. (fniss)

Nää den servisen har jag inte, men jag fick 50 talsfeeeling av tapeten.
Ha en goo dag, kramen Ninni

Anonym sa...

Kollade in Stig Lindberg saker på nätet..upptäckte att jag faktiskt har en del saker..det har jag inte tänkt på att det var han som gjort dom!
/Ninni

mimmi sa...

God morgon ..det var väldigt så morgonpigg du var idag :)..men här fick jag ju förklaringen till det ....ush så jobbigt när det blir så..hoppas att du fick bort något av det och att du mår lite bättre nu.
Hm .. köpt på ikea..skall sättas ihop ......LYCKA TILL..det brukar alltid vara så att det fattas en skruv ..eller så blir det att på ett eller annat konstigt sätt .. så råkar det bli några skruvar över ..vilket också kan vara lite oroväckande;)

AnnaKK sa...

06.38 var jag i valet och kvalet om jag skulle köra och jobba, eller vänta till längre fram på dagen. Valet föll på att jobba, så en kvart senare var jag på plats. Och klar kvart över nio. :-)

Härligt med massor av timmar kvar av dagen sen! Gick en liten fotosväng i "byn" mellan 11 och 12 si så där. Riktigt fint vårväder igen, med inte bara sol utan faktiskt också lite värme i luften. Najs!!! :-)

Monica sa...

Oj var det så grönt i träden för ett år sedan?! Värmen vet jag inte var den tagit vägen för här är den då inte *brrr*

Jag brukar också bjuda på fika på IKEA *fniss*