04 april 2010

Aprilväder!

Så härligt med lite riktig vår, äntligen! +11 och sol har det varit här idag, väderprognosen för i morgon ser väl inte lika lovande ut, men det här påskvädret har tagit bra på snön. Och titta här vad som kommer upp i min hink på balkongen! En liten rabarberknopp!! Den har överlevt denna vinter även om jag glömde vira in hinken i något värmande.. Kul.
Fler knoppar...min nya pelargon "Star witch" håller på att slå ut..spännande värre, jag har inte en aning om vad det ska bli för nån slags blomma. Randig tror jag att den är! :D

Jag såg flera fjärilar idag också, de var mindre än nässelfjärilen, nån slags gräsfjäril antagligen.

4 kommentarer:

soffie sa...

8 å 9 rätt på tipsis idag,
Oj jag trodde det va en vigg vi såg men nu ska jag ändra detta i bloggen,tack för du sa vilka fåglar det va,trodde ej det fanns så ljusa scilla men det måste ju va den.
kram

mimmi sa...

Ja nu är det vår tecken på gång överallt :)
och det är så härligt ..man känner hur man blir full av ny energi igen :)
kram

Anonym sa...

Men va kul klarade sig din rabarber!!

Ha en fin annandag trots att vädret är mindre kul idag..kramen Ninni

Pajsugen sa...

Ett pajhopp med rabarberknopp!