15 april 2010

Bananarama!

Mera skal...alldeles färska! Detta var igår och det var inte så många dar sen jag fotade tre "nya" skal till. Hmm..har bananätaren förökat sig under vintern och det är TRE som går samtidigt och äter och slänger skalen. Eller är han/hon/den ännu hungrigare nu och äter tre bananer på en gång och slänger skalen...?? Hoppas på att jag i år råkar komma förbi samtidigt och kan fota...för kameran har jag ju alltid med! :)
Om jag fortsätter en bit förbi bananskalsövergången så kommer jag ut på landet! Åkrar och hagar med hästar...
Men om jag cyklar neråt stan så ser jag det här! Klarälven som kommer norrifrån innan den grenar sig vid Sandgrundsudden. Den är mäktig...
En konstig blomma som stack upp ur en kruka i Stadsträdgården ;)

Idag är det molnigt och inte så varmt...Jag kan inte låta bli att fundera på det där vulkanutsläppet på Island som har gjort att de fått ställa in flyg! Var landar askan, tro? Och när? :S Vädret kan bli kallare också läser jag i en tidning :(((

1 kommentar:

AnnaKK sa...

BananaDrama, blir det kanske här näst!? Om de tre (?) plötsligt skulle bli osams om bananerna eller bästa platsen att dumpa skalen på, typ...

Jag har i omgångar plockat upp mängder av bananskal från parkeringsplatsen på jobbet nu under våren - några skal har nog legat där hela vintern (under snön) för de är nästan som mumier (!) nu. Av nån outgrundlig anledning kommer jag alltid att tänka på dej när jag går mina såna här uppsamlingsronder. ;-)