22 april 2010

Dagens dikesrunda...

Jag gick ut en sväng på förmiddagen för att leta efter backskärvfrö som MIMMI hade hittat och fotat. Men inte hittade jag några såna. De kanske är så små så de inte syns. Eller så är Bellevue fel klimatzon för dom ;) Det blåste kallt och solen gick i moln ibland.
Solen, kom tillbaka! Jag fryser så utan dig...
Isen låg som ett glastunn filt över dikena. Kanske var de där blommorna där under?
"Hm..kanske borde jag raka benen inför vårpremiären?" tror jag den tänker ;)
Vattendropparna blänkte så vackert i de här små gröna skålarna! Det är ju lupiner i vardande.
Vad är det där till höger i droppen? Är det jag som speglas eller är det en insekt? Eller är det bara en reflex?
Om en citronfjäril kan se irriterad ut, så gör den här det! Jag "jagade" den lite och den ville sitta i solen och gona sig. Tre gånger flyttade den på sig och hoppades att komma undan den efterhängsna paparazzin som kom närmare och närmare med sin kamera...

Igår var det presskonferens på Cafe August och nu är hela sommarprogrammet klart! SMHI är kontaktat också så vi får en kanonsommar! Hoppas jag. Men det är nog inte dom som bestämmer, vem vet jag inte. Nån myndighet är det säkert...
"Säg omelett"

11 kommentarer:

mimmi sa...

Men vilka kanon bilder ... du fick på en citron fjäril jag har inte sett skymten av några fjärilar de sista två dager.
Jag skrattade till när jag såg din bild med vatten droppen i .. jag har fotat precis samma sak idag ;)
Den håriga blomma .. den var ju kanon snygg vad är det för blomma)är det en blåsippa eller?
Härliga underbara bilder du har fått ..
och hm ..hm .. ser dina ben ut så som på blomman .. då skulle jag nog rekommendera att raka dom ;)
Jag skall snart lägga in mina bilder på datorn och gå igenom dom.. du får komma hit upp till mig om du skall fota de blommor backskärvfrö ;)

AnnaKK sa...

En fjäril?? Då kan det väl inte ha varit så kallt!? ;-) Här har knappt synts flugor ens idag... Hutter... :-/

Jag fotade också små lupinblad i morse med vatten i - trodde jag. Sen petade jag på vattnet, och upptäckte att det var is... Fast det gnistrade grannt om den - som en diamant, nästan! :-)

Ja, det var en tusensköna i Bildvild-bloggen. :-)

mimmi sa...

men så lika var ju inte våren bilder på droppen ju :)
man ser ju att de är tagna ur olika vinklar ;)

Unknown sa...

Så herlig å se våren hos deg. Flotte bilder!

soffie sa...

mmm vilka vackra bilder,nästa helg hoppas jag det blir bra väder fär då vill vi fira valborg på August!
kram

Pialotta sa...

Blåsippa hos dig äntligen, men du IS.. kan de va möjligt? Finfina bilder du hittade på din vandring.. fjärilar har jag inte sett ännu, men en stor, fet geting invaderade TV-rummet här i kväll.. inget kul att fota inomhus och ingen jag gillar så där hemskt mycket..:(

Visst, var så god.. ta du dig en smutt på vinet;)

Anonym sa...

Du är såå duktig med kameran..gillade den med vattendroppen..ja vad är det kanske en insekt!

Ha en ljuvlig fredag..kramen Ninni

AnnaKK sa...

Hejsan!

Det var så länge sen jag hörde den där myr-visan, så jag var bara tvungen att leta upp den på Youtube. :-D http://www.youtube.com/watch?v=Wr8xGaYa90g

Framsidenyfiken sa...

Är ni blyga....alla ryggar.
Vänd på er så vi får se era nunor eller är ni så fula.....?
Förväntar mig nu ett trolleri med fotot!
Ha dä gött.

Monica sa...

Ja inte är det någon värme att skryta med. I e.middag har det ju även både regnat & snöat - trist.

Men vi hoppas på bättre redan i morgon.

Trevlig helg!

mimmi sa...

ingen dikes runda idag? jag hade väntat mig att få se lite blåsippor här .. eftersom jag inte själv kan hitta några :D