07 april 2010

Vi går på promenaden...

Jag och MIMMI träffades på stan för en liten fotovandring. Vi hade hoppats på lite sol, men den var någon annastans och lyste tydligen. Men på torget fanns fina krukor med påskliljor och vattenbestänkta fjädrar.
En liten katt tar en tupplur på en brygga. Hoppas den inte har ätit upp nån sällsynt fågel bara...
Olika stilar på stan...sandaler, uppkavlade ben och mössa! Som dock var öppen upptill...
Och en heltäckande cape kanske vore bra att ha en "bad-hair-day"...
Vi hittade en massa storskrakar (och en knipa). Dom dök hela tiden och jag försökte fota precis när dom försvann under vattenytan, men det var inte det lättaste. Man borde trycka av precis INNAN dom dyker, men hur ska man kunna veta när dom tänker göra det...
Här är storskrakhonan i alla fall. Odykt.
Och här försvinner hon med ett plask...
Det gamla möter det nya, svartnade nypon och syrenknoppar som bara väntar på att få slå ut!
Kastanjerna börjar gro nere i grusgräset. Det tar nog några år innan en sån här vuxit upp till ett stort träd.
Alarna har vackra hängen nu! Älven i bakgrunden är i stort sett isfri även om det kommer ett och annat flak och driver med strömmen.

3 kommentarer:

mimmi sa...

ha ha .. jag ser att vi har några lika bilder som vi har lagt upp idag :) min blogg krånglar just nu ..det tar evigheter att få upp en bild. Det var en mysig promenad vi hade idag ..även om det inte var sol..
Det var ju jätte bra bilder du har fått på storskarven får jag säga :)
nu skall jag se om jag kan få min blogg att funka :)
kram

AnnaKK sa...

Men usch då! Där hänger en sån där "pollig" otäcking som jag inte tål! <:-I

Undrar du var solen är, så kan jag svara att den är HÄR idag! :-) Så jag var ute hela förmiddagen - och sen började jag känna av allergin och tog mej ett arbetspass på ett par timmar. Hade hoppats att den inomhusvistelsen skulle dämpat kliandet i ögonen, men tyvärr inte... Men jag kan nog inte låta bli att gå ut igen om en stund ändå!

Och då ska jag baske mej ta i tu med de där fröna! :-)

Di-ö, uttalas ortsnamnet. Lär betyda Dy-ö, och det låter ju inte så uppmuntrande precis. Så det finns antagligen fullt logiska och naturliga förklaringar till varför det är som det är där!? ;-)

Anonym sa...

Vilka fina bilder du har tagit!!

Ja usch snart släpper dom där hängena sitt pollen..blää!

Ha en goo kväll.kramen Ninni