13 april 2010

Flug fula fluga flyg...

I filmen Flugan är det en vetenskapsman som uppfunnit en teleportör som enkelt förflyttar honom från en plats till en annan. Efter ett par lyckade försök börjar det hända lite mystiska saker med honom...Första filmen är från 1958 och sen finns det en nyinspelning från 1986. Det här med att teleportera människor (eller annat material) har ju det gått rykten om att militären har experimenterat med detta...men det är nog bara rykten. Ny Teknik rapporterar om ett forskarlag som lyckats med konststycket att teleportera en foton...Men det är långt mellan en foton och en hel människa..

Flugan på bilden är bara avporträtterad av mig, ej teleporterad...

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hm!? Är du riktigt säker på det där sista??? ;-) Det kryper nämligen en stor fet fluga på insidan av fönstret härintill... Och jag tycker den är väldigt lik den på ditt foto!? 8-X

SURR sa...

Åhhhhhhhhh, va gott det ska bli att få höra flugors surr och vara redo med FLUGPISKAN!
Jag längtar efter.........:-)

mimmi sa...

Nu har du skrämt upp mig ordentligt här ... jag har två sådana här .. precis som den du visar upp här .. nu vet jag inte om man skall våga att sova här .. eller om man vågar hm .. slå bort dom .... såg du vilket fint ord jag använde ;) det var ifall de också kan läsa så de inte skulle fatta vad jag menade :D
kram

Anonym sa...

Apropå dansande humlor, så dansade en humla i en av påskliljorna på verandan igår. Men var för lat för att hämta kamran för att föreviga dansen.