18 april 2010

I´ve been a wild rover...

Delar av The Band (som heter Greenfreaks egentligen). Här berättar Axel en historia medan Leif stämmer banjon! Sen blev det...
Fast det här är inte min! Rödvinsglaset däremot är mitt! :) En trevlig kväll var det, trots att man får träsmak i baken efter att ha suttit på hårda väggfasta bänkar. Men det ryktas att de ska bygga om, då kanske det blir lite bekvämare sittplatser. Annars får jag väl ta och äta upp mig lite ;)
Anemone nemorosa...Det var en av frågorna idag på tipspromenaden, och den kunde jag...(vilken blomma det är).
Det luktade regn ute förut och kom några vilsna droppar. Det skulle behöva regna lite mer och skölja av den dammiga asfalten!
Och igår tappade jag min cykeldator på väg hem från stan :( Nu är det ju inte nödvändigt att ha en sådan när man cyklar omkring, men jag har haft den i flera år och vant mig vid att titta på klockan på den och så. Jag läste att det fanns trådlösa varianter, det kanske får bli en sån nästa gång...så slipper jag vira sladd och montera längs med ramen. :)

7 kommentarer:

soffie sa...

japp den kunde jag med,Jag missade på bönan trodde det räckte med 5 grader för den att gro,sen gissade vi fel på den sista den språkfrågan!
härligt vacker bild på vitsippan,
kramen

Saras Inredning sa...

men vad lustigt med bananskalen? Hoppas du lyckas fota apan oxå :)

Trevligt med musik och vin.

Kramkram//Sara

mimmi sa...

var du i mariebergskogen på tipspromenad? i så fall måste du väl ha sett strandskatan :)jag var där i eftermiddags och fotade den.
men fy som det blåste ..men där det var lä var det ju skönt som vanligt :)
jätte fin bild på blomman :)
vi åkte förbi stadsträdgården .. jag såg en massa små blommor utanför :D

AnnaKK sa...

Den som kan sin Pelle Svanslös, kan den tipsfrågan också! ;-) Fast just nu kommer jag inte på i vilken historia vitsippan ingår, men iallafall... Så vida det nu inte var blåsippor som Pelle fått syn på!? Ehh??? Blev lite osäker nu - precis som man alltid blir när det är frågesport på gång!! :-S

Trist med den tappade cykeldatorn, men desto trevligare med vin och musik! :-D

Anonym sa...

Vilken är din man?? Ja bänkarna är verkligen hårda där..aj aj, och jag är nog mer vadderad än du!

Ha en fin dag..kramen Ninni

AnnaKK sa...

Tack för svar! Jag har lagt in två till i färg också, om du vill vara så gullig och jämföra dem också...? :-)

AnnaKK sa...

Tack, igen! :-)