05 april 2010

En promenad idag!

I min korsordstidning blev en lösning BANANREPUBLIK, det betydde "tropisk värme, svag valuta och ett starkt fotbollslag". Jag tror inte Bellevue har något av detta, men en bananrepublik är vi i alla fall!
Himla bra så här på våren när man vill fota lite...Jag köpte dom på H&M förra året. På barnavdelningen! ;)
Hu, snön ligger kvar på väg ner till sjön...
Men inte på spången ut till udden!
Sädesärlorna gillar att gå på vattnet!
Här är det mycket vatten...det är egentligen en åker...
Fast här är det som ska vara vatten! Vänern är rätt så frusen än. Här gick jag för två månader sen...rakt över isen! Det gjorde jag inte idag...
Bra med skyltar som talar om sånt man inte visste!
Ett träskmonster? Eller...?
Några myror var vakna och höll på att reparera stacken efter vintern. Det var stora hål i den där hackspettarna har letat mat..

Det snöade pyttelite här i morse, men sen sprack det upp, det blev väl inte soligt direkt, men allt är bättre än snö! Och jag såg en våryr humla! Men den flög så fort så jag inte hann med att fota..

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Skönt att sädesärlorna inte har frusit ihjäl - och finns det humlor så finns det nog också en eller annan fluga som de kan äta. :-)

Igår morse såg vi sädesärlan här för första gången i år.

Jag plockade skräp på parkeringsplatsen på jobbet häromdagen, förresten. Fotbollsspelare äter många bananer - och slänger skalen precis där de (eller bilen, rättare sagt...) står. <:-I

mimmi sa...

ja men kolla .. du har också fått bild på en myra :) man skulle ju nästan kunde tro att vi bor i samma stad ;)
Vi åkte förbi älven på väg på Skåre och där var det nästan ingen is kvar nu ..underbart
Man blir ju väldigt nyfiken på vem det är som slänger de banan skal där nu :D

Pialotta sa...

Vilken festlig myra:)
Sådana vantar skulle jag haft i Vintras.. nu behöver jag inte vantar.. Vårväder som skiftar i graderna, men så ska det ju vara när det är April;)
Ha de gott..

Monica sa...

Härligt då isen börjar släppa och marken syns snart överallt.

Jag skulle gärna ha lite varmare grader, men som du säger så är allt utom snö ok just nu.

Jaaa, men visst är det så - min katt är ute efter musen ;-)

mimmi sa...

ingen promenad än ? :)
jag har redan varit i väg till OBS idag och handlat lite :)
där kom solen .. här hemma är det fortfarande grått och lätt dimma .