12 april 2010

Spegelbilder i vatten

Skrattmåsarna har ett snärj nu att hitta en bra boplats, det här paret hade funnit en egen liten holme på lagom avstånd från Naturum där det säkert går att hitta mat...
Våryr humla som utför en liten glädjedans medan pollenet yr!
På väg hem igår kväll så var det så vackert, älven var alldeles lugn och nu speglar sig byggnader i vattnet igen! Detta har jag saknat hela vintern, jag är väldigt fascinerad av speglingar i vatten...
I bakgrunden syns Stadshotellet t.v och kupolen är en ny byggnad...jag vet faktiskt inte riktigt vad som är därinne..?
Gamla stenbron lyser blå! Här vet jag inte heller om det är lampor under där, eller om skenet kommer från något annat...tjusigt var det i alla fall!

7 kommentarer:

mimmi sa...

Det var kanon fina bilder .. de kvälls bilder var ju jätte häftiga :)
jag har också saknat att man kan fota när det speglar sig i vattnet ..det blir så himla vackert :)
Hoppas du hittar något på din eftermiddags tur nu :)på min eftermiddags tur skall jag leta fjärilar och annat smått och gott :)

Anonym sa...

Heja humlan. Så otroligt bra fotat. Jag har sagt det tidigare. Du måste göra en liten fotobok.
Kram

2-dra plats för hästhov sa...

GRATTIS till din första tussilago!
Du hann före med endast ett par timmar!

mammakero sa...

De är så klumpiga humlorna när de är så nyvakna som nu! Finafina bilder!

Monica sa...

Tänk att vid denna tiden är man så vaken på alla vårtecken - vi frusna Svenskar - fina bilder.

Jo det är visst lampor under stenbron som lyser blått, jätte fint är det.

Anonym sa...

Vilka härliga kvällsbilder..kupolen är väl där dom har restaurang...eller??

Ha en fin dag.kramen Ninni

Pialotta sa...

Underbara speglingar i vattnet:)
Flugor är ingenting för mig .. gillar inte deras surr och bitska utseénde;) men det var en intressant läsning där:)