29 april 2010

En dag på stan...

Stilla flyter Klarälven. Det är rätt lågt vatten i den nu, alla farhågor till trots. Man trodde ju att vårfloden skulle bli kraftig med all denna snö som kommit ner, men det har sjunkit undan mycket! Det här var i måndags, igår var det inte lika fint väder...
Bäst att hålla i kepsen när man cyklar! Vilken praktisk cykel för de som har svårt med balansen och ändå inte vill sitta stilla. Motion är nyttigt! Även för gamla människor. Äldre än jag alltså ;)
Lycka är en hasselnötslatte på ett soligt kafe. Den är så god att man inte behöver något till. Och sen är jag mätt i flera timmar!
Det är nån slags internationell matmarknad på torget. Mycket sötsaker är det. Tjusigt, men lockande? Nej, inte för mig...
Ryska danser och musik var det också! Här är någon slags majstång (?) som det dansas runt.
Åååååå...hopp! Detta var igår, då var det bara runt 10 grader så att dansa sig varma var nog en bra ide! :)

5 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Fart å fläkt i dina bilder..gillar koppen med det goda har ju formen av ett hjärta..ha det..Maria

mimmi sa...

Jag läste ...idag.. att det var en sån torgdag ...igår.. så då var det lite svårt att komma ner och kolla ;)
En sån cykel som han hade ... en sån vill jag HA :) den skulle passa mig perfekt :D
Nu är det bara att vänta på solen ..igen ;)

mimmi sa...

hoppas du hittar något på din lilla kvälls promenad idag ;)
kanske Bigfot dyker upp igen?

soffie sa...

ja vart tog allt vatten vägen undrar jag,trodde ju på värsta översvämningarna då det va så mycket snö,
Härliga bilder,
Ha en toppen valborgshelg,
kram

adrenalin sa...

Älskar dina bilder! Mer bananskal!