05 april 2010

En annan dag

Klarälvens is sjunger nu på sista versen...de här stråken som syns här är faktiskt spåren efter snöskotrar som åkte här i vintras! Nu kommer väl snart vattenskotrarna. Och båtbussarna! Jag måste erkänna att jag har inte åkt nån båtbuss än...men i år ska jag. Fast det sa jag förra året också ;)
I inre hamnen ligger isen kvar längre. Det har nog varit bottenfruset här i vinter...
Men nu har trollhasseln äntligen virvlat ut sina långa blomblad! De där som var hoprullade som små flärpar...
Röd dito finns det också. Och jag är så förundrad över detta nya landskap som kommer fram under snön! (Vadå nytt landskap, sa sambon, är det Närke eller?) Dömmhövve sa jag då ;) Det är ju en massa härligt gräs, om än väldigt gult och torrt än, och jag gillar till och med gruset på asfalten. Bara jag slipper den här hemska snön. Fast i morse snöade det lite igen...
Det här är Ducks Deluxe! Ett engelskt gubbrockband som spelade på Café August igår kväll! Nej, pubrockband ska det visst vara ;) Men dom var inte så unga. Men spela kunde dom. Och prata engelska ;)

6 kommentarer:

mimmi sa...

Härliga bilder och bra fotat :)
och så härligt att se att det kommer mer och mer vårtecken nu :) jag skall ner till stadsträdgården också ..men som du sa så är det nog ett par veckor kvar innan det blir mer färgrikt:)
kram

soffie sa...

va roligt att komma ut på krogen hoppas jag kan följa med till helgen,
Kanske en fotopromenad på torsdag om vädret är bra jag kommer hem på onsdag kväll,
Kram

Inanna sa...

Har inte heller åkt bussbåtarna än men har sagt att till sommaren skall jag banne i mig ta och åka! :) vilken fin bild tpå nässelfjärilen! Roligt med så fint besök!

Maria Thorbjörnsson sa...

Att varje dag få se allt som återkommer e en lisa för själen
Ha det..Maria

Ulla sa...

Jag vet inte varför, men på påskafton så trodde jag att sjön där vi brukar grilla skulle vara isfri, men så fel jag hade. ...och förra året då badade äldsta dottern i familjen vi firar påsk med i samma sjö. Så olika vädret kan vara från år till år.

Thorbjörn sa...

Jäklar, vad bra Ducks Deluxe var!
Hoppas att de kommer tillbaka snart igen!