02 april 2010

Lite sol iaf...

Jag var ute en promenad på Bananvägen förut. Och visst var det ett nytt skal, nu har snön smält och alla vinterns slängda skal har kommit fram. Bilden blev lite väl ljus, jag hade kommit åt nån knapp på kameran och ställt in en massa överexponering!
Vad dom bygger här på Bellevue/Zakrisdal! Snart är denna stadsdel större än Kronoparken ;) De här husen såg ut som gamla statarlängor nästan...fast med två våningar. Och en massa nya villor också. Plus ett äldreboende uppe i skogen bakom här. Plus alla nya villor nere vid vattnet.  
En liten kvarglömd vattenkanna har tinat fram bland vintergäcken! Snart kommer den till användning igen!
Och med denna gamla broderade bonad önskar jag er alla en GLAD PÅSK! (Varför säger man inte God Påsk när man säger God Jul? Hmmm...)

7 kommentarer:

soffie sa...

å va vacker bonad har du broderat den?
Å guuu va vackra de gula blommorna är,
kram

Unknown sa...

Jeg har nesten samme broderi her hos meg! Som min mamma broderte på 70-tallet.

God påske til deg!

mimmi sa...

Ja idag har det varit underbar väder :) och jag ser att bredvid kannan är det ju en massa små blommor :) underbart .. nu hoppas man att det blir en solig dag i morgon också
kram :)
ps . får nu se om det går att skicka denna kommentar .. stora problem med blogspot nu

Blåkulleresenär sa...

GLAD PÅSK PÅ DIG!

Vilken gullig påsklöpare,
är det du som kör?
Kuckeliku!

mimmi sa...

vart har du påsken?
du kanske är på väg ut och leta efter den nu ?
kram :D

mimmi sa...

VART är fjärilen .. jag VILL se :D

monica sa...

Det som göms i snö kommer upp i tö.... En riktigt God & Glad Påsk önskar jag dej!!