01 april 2010

Fågel och mitt emellan. Ingen fisk.

Nu har jag sett knipor också! Två hannar...hmm...honorna kommer kanske senare, de är ju lite brunare. Söta fåglar är det, de bor i holkar!
Och här är en blyg en...
Men jag lyckades fånga den! Den hoppade omkring i en buske utanför här, så jag stod inne bakom mina inte alltför rena fönster och fotade med Nikonen. Tur man har bra zoom på en kamera!
Lite gatufoting har jag vågat mig på! Jag liksom smyger upp kameran och låtsas att jag fotar nåt heeeelt annat i bakgrunden..inte för att jag tror att nån bryr sig...
Här håller man stadigt i varandra. Jag hörde ordväxlingen inne på Systembolaget (där paret kom ifrån): "Jaså, är det här du är! Jag trodde jag skulle få efterlysa dig i radion! Kom nu, nu går vi!"
Sådan herre sådan hund heter det. Och visst stämmer det här, Kolla in benställningen och profilen! Lika som bär? ;)
Det här är kul om man tittar uppe till vänster vad affären heter och sen på barnvagnen... :)

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Men ser man på! KUL att du har vågat dej på gatufoto - visst var det inte så farligt ändå, som man inbillar sej till en början att det nog är!?! :-)

Och inte heller du lyckades undvika att få med en rollator! ;-) De riktigt suger sej in i bilden, de fordonen! :-D

mimmi sa...

Det var riktiga bra bilder du hade här :).Jag försökte också ta kort på folk idag ..men så fort jag tog fram kameran så stannade de upp och tittade på mig och gick inte fören jag hade "låtsas" som jag tog ett kort på himlen ..hm .. undra om de gick på den .. en grå igen mulen himmel .. ja ja .. jag får nog ha en mindre kamera med mig om jag skall försöka att smyga mig på folk och ta kort ;)
kram :)

Anonym sa...

Aha du har smygfotat..kul bilder blev det! Hihi vovven och husse var verkligen lika!

ha en gooo och glaaa Påsk,kramen Ninni