06 april 2010

Sopigt!

Det var dimmigt här på förmiddagen idag! På cykelturen ner till stan så mötte jag sopebilen som gjorde cykelvägarna fina och fria från grus! Så himla skönt! Det är mycket grus som ska sopas upp...det blir nog några ton. Andra år har de kommit igång så sent med "sopinga", men i år har kommunen tagit sitt förnuft till fånga och sopar redan i början av april. :)))
Dimma över Karlstad och älven...det är gott om storskrakar som ligger på isen och gottar sig. Snart drar de vidare...norrut?
Det blommar här! Lilla pelargonen längst upp t.h heter Star Witch...och söta små blommor blir det. Även min smultronplanta på balkongen har överlevt (ej i bild). Jag fick den förra året av Liten K och trodde inte den skulle klara vintern i en kruka utan skydd om sig. Men det kommer lite grönt nere i botten! Spännande!
Fallskärmsrankablomma...fantastisk skapelse...
Närbild på "håren på öronen" :D

Nu ska jag läsa Postcard Killers av Marklund/Patterson. Jag är inte förtjust i L.M annars, men ska ge denna bok en chans...Och till det en kopp Gevalia :)

6 kommentarer:

mimmi sa...

Jag ser att isen har börjat att släppt där också nu .. så himla gott ...mer och mer vatten vill man se ... i älven ..ingen annanstans på vägar och sånt :)
det var en fin bild på din kaktus ;)
kram
ps .. självklart var de andra bilder också bra :D

mimmi sa...

hm det blev fel .. ingen kaktus utan en Fallskärmsrankablomma ..men den topp kan se ut som en kaktus ;)om man har fantasi ;)

AnnaKK sa...

Hejsan!

Vilka roliga blommor du har!? :-) Jag visste inte ens att det fanns nåt som hette fallskärmsranka. Pelargoner är jag lite mer bekant med, men kan inte så många namnsorter...

Får väl ta mej en närmare titt i rabatterna snart och se vad som eventuellt har dött ut där i vinter. Hade några pionplantor i krukor, och dem ser det inte så bra ut med - men jag avvaktar allt ett tag till med att kasta bort dem. Under har skett förr! ;-)

Anonym sa...

Här i Bohuslän börjar kärleksörten sticka upp..........!!

Bror

Karin / bevemyrs blogg sa...

Ser fram mot att få höra vad du tycker om Postcard Killers!:)

Råmunkarna gjorde mig nyfiken, låter himla gott!! Måste provlagas!!:)

/Karin

vårkänsla sa...

Ljuva fordon, sopebilen!
Lika skön och välkommen som vintern är över.
Nu närmar sig våren med denna grusuppsamlarbil! Hipp, Hurra!