08 april 2010

Lista från någonstans på nätet

Frågor & svar


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att träffa Mimmi på stan och fota fåglar.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Åt en bit oxfile (halva priset på Willys) och klyftpotatis med sallad.

Det senaste du sa högt: Varsågod!

Det senaste någon sa till dig: Tack för maten!

Vad har du druckit idag: Vatten och ett halvt glas rödvin (Infinitus, boxvin, sådär...) och några koppar kaffe!

Vad var det senaste du åt: Se "vad jag gjorde för 15 min sedan..."

Vad var det senaste klädesplagg du köpte: Svart skjortklänning på Lindex

Vad är det för färg på din ytterdörr: Rosa!

Vad är det för väder hos dig nu: Regnigt och grått och +5 grader :(

Godaste glassmaken: Finns ingen! Jag gillar inte glass!! Ok, lakritsglass då, halvsmält... :P

I avdelningen för ovanligt (onödigt?) vetande finns: Kan texterna till (alldeles för många enligt sambon) gamla svenska schlagers. Känner igen de flesta hundraser. Vet var de Langerhanska öarna ligger...

Sover du tungt: Nej tyvärr...

Drömmer du mardrömmar: Ja, tyvärr...döda människor i bagageluckor, katastrofer (jorden välter) och flykt...puh!

Favoritklädsel: Kjol och jeansjacka!

Favoritlåt just nu: Cylinderhatt av Cornelis Vreeswijk...

Vad ser du om du tittar till höger: En vit vägg och en rosa jacka.

Vad gör dig glad just nu: Att våren snart är här på allvar med grönska och värme

Vad ska du göra härnäst: Kolla på dokumentären om Ceausescu

Höger eller vänsterhänt: Höger.

Humör just nu: Lugn och med tillförsikt om framtiden

Favoritgodis: Chips!!! (fast det har jag inte ätit på en hel månad)

Kläder just nu: Kjol och varm tröja och en handvärmare!

Sommarplaner: Sitta i entren på August...? ;)

Vad läser du helst? Deckare från Minotaurserien, faktaböcker om andra världskriget och serietidningar

Hur många kuddar sover du med: En. Som jag skjuter omkring i sängen till sambons stora förtret ;)

Spelar du något instrument: Nej tack och lov

Morgon eller nattmänniska: Morgon! Börjar gäspa vid 22...om jag är hemma vill säga! :) Men det fanns en tid då jag sa till min syster: "Jag ringer dig på förmiddagen mellan ett och två" :D

4 kommentarer:

Maria sa...

Rolig lista :)

Kul att veta lite mer om dig :)

Ha en fin kväll !

Pialotta sa...

Cylinderhatt av Cornelis Vreeswijk...
men det är väl en alldeles utmärkt låt och artist att slänga in i jukeboxen;)
Kul att läsa lite om dig.. ja det var helt okej:))

mimmi sa...

Jag får tacka och buga ... nej . niga skall jag göra :)
det var många roliga saker här men också sånt som inte är så bra ... jobbigt med sådana mardrömmar..min dotter Jenny har stora problem med sånt också.
var det så billigt på willys .. det hade jag missat .. konstigt .. för jag brukar läsa ALL reklam :)
Jag funderar på att åka till stan i morgon igen .. man har ju fått lite smak för stadsliv nu ;)
kram

soffie sa...

kul att få reda på mer om dej,
Ha en toppendag!hörs imorrn:)