03 juni 2010

Bananmysteriet löst?!...

Ekorrn satt på rälsen, skulle skala.....bananer? Denna lilla figur kom skuttande på järnvägsrälsen vid "bananövergången", rakt emot mig! Jag krånglade upp kameran ur väskan så försiktigt jag kunde...men han/hon verkade inte lägga märke till mig, utan kom närmare och närmare...
Antagligen är det inte denna figur som släpar dit skalen...då hade ju gåtan varit löst! ;)
Men den lät sig väl smaka!
Fast maskrosor är också gott!
"Hallå där! Har du tillstånd för det dära fotograferandet?"

Det var antagligen en unge eftersom den var relativt orädd och såg rätt liten ut. Men den var ensam, ingen mamma eller pappa i närheten..och efter en stund skuttade den iväg in i den närliggande skogen :)

Solen skiner här idag, men det blåser pålandsvind, så nere vid sjön var det lite kyligt...så nu sätter jag mig på balkongen! :)

8 kommentarer:

mammakero sa...

Vilken söt ekorre och så nära du kunde komma!
Härliga strand/klippbilder! Jag njuter så mycket jag bara kan av sol och värme! För jag har längtat!
Den specialcykeln verkade jätteoskön för nacken! Jag hade fått nackspärr av att sittligga så länge...

Detektiven sa...

Ekorrens mänskliga husse/matte kanske är den som slänger bananskalen...skugga ekorren! ;-)

Yvonne sa...

Det var ekorren som kom nära mig.. ;) behövde inte så mycket zoom faktiskt!

mimmi sa...

Underbart .... en ekorre .. och så fina och gulliga bilder du fick ... I LOVE IT :)
Plus .. jag blir ju lite avundsjuk också förstås :D
Härliga bilder och jag njuter för fullt när jag tittar på dom :)

Thorbjörn sa...

Vilken oerhört söt liten ekorre!
Fantastisk fina bilder som vanligt!

AnnaKK sa...

Men åh, vilka fina foton på den lilla krabaten! :-)

Då vet jag vad jag ska stoppa i ekorrmat-automaten för att variera kosten lite grann! :-D Är ju lite orolig att ekorrarna ska lessna på att bara få solrosfrön... Fniss!

Ja, visst hade vi tur med vädret igår - och myggen höll sej borta längre än vad vi hade vågat hoppas på, dessutom. Så det blev verkligen lyckat och bra - utom valet av meny möjligen... Grillat + pommes (fanns även potatissallad) innebar ju att maken fick stå vid grillen och jag vid ugnen större delen av tiden som gästerna åt. <:-) Så när det blir dags för dotterns student om två år satsar vi nog på smörgåstårta istället, så vi också hinner sitta till bords och äta och prata lite grann! :-D (Å andra sidan kom det så mycket folk så det hade nog inte funnits två platser till vid borden just då! He...).

Anonym sa...

Vilken liten sötnos...jag som trodde du hade löst bananskalsmysteriet!

Ha en fin dag..kramen Ninni

adrenalin sa...

Vilken sötis! Jag önskar nästan att du inte löser bananmysteriet, det är liksom roligare när det är höljt i mystik ;)