02 juni 2010

Min balkong!

Vi har ju äntligen fått lite sommarvärme här i Värmland. Värm-land...det borde ju vara varmt jämt! ;) Häromdagen cyklade vi ner till Zakrisdalsudden med kaffetermos i korgen och ockuperade en nybyggd bastu som ligger precis vid Vänern. Det är nog villaägarna som ska kunna låna den sen, men den var inte riktigt klar så det gjorde nog inget att vi satt där ett tag. Jag vågade doppa tårna i vattnet...fast det var kallt. Men på bilden uppe till höger så är det några som badar..brrr...
Det här är den lilla holmen på den första bilden, den är inzoomad till max på Nikon P90, 24x, och det blir rätt bra bild om jag har den på ett stativ då, frihand blir för suddigt på det avståndet. Men det stod en fågel där bland stenarna, det var en kanadagås tror jag, för de låter så mycket när de kommer och flyger...
Balkongen är en annan plats som just nu är ljuvlig att vara på. Lite nya blommor har jag köpt, annars är det många inneblommor som får komma ut på grönbete här i sommar! Rabarbern har blivit stor i sin hink...skördedags snart tror jag! :P
Min läshörna! :) Jag varvar boken om Röda armen med att läsa 91:an ;) Ytterligheter som ställs mot varandra, jovisst, men det är skönt att bryta av med något annat när man läser om tunga saker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bada det gjorde jag förra året på Mors dag..det var säkert 17 grader i vattnet.

Mmm vilken mysig balkong du har. Ha en skön dag..kramen Ninni

AnnaKK sa...

Vad mysigt du/ni har det på balkongen! :-) Vår är helt kal bortsett från två stolar ett litet bord och två ljuslyktor (som för övrigt aldrig tänds...). Men vi har ju uterummet istället som myshörna, fast det får väl erkännas att det inte är så himmelens mysigt där inne heller... <:-) Men det får duga!!!

Förstorade upp din bild på fåglen borta vid holmen, och visst kan man se att det ÄR en kanadagås. :-)

Och vet du vad det ÄR här idag!? Jo; SOMMAR!!! :-D Så himla härligt!!!

mimmi sa...

Ja du har en mysig balko0ng ;) och det var också mysigt att sitta där ;)
Jag har kollat upp lite om sola båten. men det får du läsa om på msn ;)
Härliga sommar bilder hos dig idag ... fick du bakat det du skulle idag .. eller njöt du bara av solen istället :D
kram

soffie sa...

brrr va kallt ,men bara det är varmt i luften då kan jag faktiskt ta ett dopp även om det är under 20grader i vattnet men snabbt går det jag lovar,
Va fint du har det på din balkong,
tjohopp