20 juni 2010

Utskälld av domaren!

Idag cyklade jag ut till Skutberget som ligger strax väster om Karlstad. Iklädd tröja, jacka och ett par jeans (för att travestera Anna o mej ;) t.o.m vantar hade jag på mig, för det var inte så varmt i luften..

I diket precis bredvid cykelbanan fick jag syn på detta rådjur! Det bara stod där och tittade på mig, jag bromsade in så försiktigt jag kunde, rotade fram kameran ur ryggsäcken, satte på kameran, zoooomade och fotade. Och lilla råbocken stod fortfarande kvar och tittade! Jag hade motvind, så han märkte kanske inte mig med en gång...och så är de väl ganska vana vid människor. Det var nog inte mer än 10 meter till honom!
Nåväl, på Skutis var det hundtävlingar. Agility bland annat. Och det hoppades...
...och sprangs, både bland hundarna och deras ägare!
Men om man inte ville springa så kunde man ta det lugnt också!
Eller titta på hela spektaklet inifrån en bur...
Ibland blir man bara så glad att man måste hoppa och dansa lite! Skutt, skutt!! Vov, vov!
Även en tuff hund kan ha ett rosa halsband med bling-bling! :D

Det var många hundar som tävlade, mest var det rasen Shetland sheepdog, de är väldigt alerta och kvicka så det är väl många som har såna och tävlar med dom. Men det var en del blandraser också!

Det blev en hel del fotat...så det kanske kommer ett par hundbilder till i morgon ;)

5 kommentarer:

Nuna nu tack! sa...

Jag KRÄVER att få se den underbara hunden i rosa halsbands ljuvliga ANSIKTE!
Stor SKAM att du har nekat denna hund den äran!
SKÄRPNING NU!

mimmi sa...

Shetland sheepdog var de hundar jag hade och jag blir så sugen på en när jag såg de tre st inne i buren :)De är så underbara och så lätta att ha att göra med :D
Det var ju fina bilder du fick men ja .. bilden på rådjuret ... WOOW .. där fick du verkligen till det :D
Jag funderar lite smått på att göra mig av med min nya Cannon och köpa en Sony igen.. för ojoj så mycket bättre den var .. har jag märkt nu när jag har haft båda att testa med

AnnaKK sa...

Åh, vad kul med agility! Du har verkligen fångat fart och fläkt!! :-D Och en härlig borderterrier - såna har jag haft förr. :-)

Och så råbocken - det är bara till att gratulera! Tänk att komma den så nära - superfint porträtt blev det! :-)

soffie sa...

wow va vaxker den bocken va,å vilka fina bilder,
nu jobbar jag min sista dag tjohoooooooooo

mammakero sa...

Vilka härliga aguility tävlings bilder! Som vanligt med klatchiga pratbubblor!
Bröllopet kollade jag på igår, bara highlightsen alltså! Grät en liten skvätt här och där! Kollade in allas klänningar, ett av mina största nöjen! Lite missnöjd på färgerna iår, då modefärgen verkade vara beige/grå...!! Bröllopsdamerna ska gnistra av färger tycker jag, speciellt som karlarna bör ha smoking eller mörk kostym.