29 juni 2010

Tisdagsvärme!

"Som som...som sommaren kan det aaaaldrig bli." Så sant som det är skrivet. Nu är det ljuvligt ute att cykla omkring och enda molnet på sommarhimlen är pollenet som verkligen har slagit ut! Förkylningen är så gott som borta och då märker jag hur allergisk jag är...tur det finns medicin!
Nu är frågan: Smakar det hallon redan i blomman?
Vem skulle det annars vara?
Det ser inte så skönt ut att ligga och sova i solen på ett tak...men det kanske det är! Själv blandar jag fredligt mitt kaffe med..inte kron, men mjölk och sitter tryggt på balkongen och tittar på tärnor och mås. Nej, inte tärnor då kanske heller, utan tornseglare! Lite friheter får man ta sig med dikten ;) 

4 kommentarer:

mimmi sa...

Man skall väl inte ha mjölk i kaffet ;) Kaffe ..det skall vara kaffe och se svart ut ju :)
Härliga underbara sommar bilder .. för idag har vi haft sommar .. så himla gott :)

Maria Thorbjörnsson sa...

Vilka glupska småkryp du hittat i dina blomster...och pippin med rumpan i vädret..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Vilka var det som gjorde den där låten "Som sommaren"??? Kan för mitt liv inte komma på det, men låten började spela inne i huvet direkt jag läste dina inledande rader i detta inlägg! Har knappt hört den sen -86 (eller när det kan ha varit som den var en "sommarplåga). Gillade den då!! Och det skulle vara kul och höra den igen. :-D

Hösnuva däremot måste vara en verklig sommar-PLÅGA! :-(

De plågsamt dyra jordgubbspriserna är däremot förbi nu. Igår kostade de bara 25 kronor litern, och idag kanske det är ytterligare lite billigare!? :-)~ Smultronen har ju fortfarande inte kommit längre än till blomning på dessa breddgrader... Och igår såg jag att även björnbären blommande - en klar fördel, så man ser var de eländiga buskarna är och kan undvika att gå rakt igenom dem! Hm... Även vår fläderbuske hade fått några blommor, såg jag - snart dags att göra fläderblomssaft! :-D (Hallandsfläder är nog ingen höjdare i kaffet, förresten??)

Ha en fin dag! :-)

brevlådeväntan sa...

Då har svaret kommit, varför posten är sen..............
Hi Hi!