26 juni 2010

Snörvel..

Godmorgon i midsommartid! Själv tillbringade jag aftonen hemma i soffan tillsammans med Chile och Spanien...nåt som är jobbigt med min förkylning är att det är så himla obehagligt att ha glasögon på, de trycker på näsryggen, så jag KAN INTE LÄSA! :( Så det blir att titta på tv, det går bra utan glasögon...
Sandgrundsudden i Karlstad är väldigt vacker nu med krolliljor och ormbunkar...
(Jag har inte legat på rygg och fotat...det går ju att fota utan att titta i sökaren ;)
Men,jag har ingen feber idag, så jag ska försöka gå ut lite och plocka smultron. Sambon var och firade midsommar och kom hem först vid 5-snåret ;) Så han sover fortfarande, jag får väl väcka honom lagom tills fotbollen börjar klockan fyra :D

5 kommentarer:

mimmi sa...

Ja det var många fina blommor där .. får hoppas att de håller sig ett par dager till så man kanske kan hinna ner dit och fota dom :) det var jätte fina bilder du har fått på dom .. man blir ju sugen på att vilja åka dit nu :)

AnnaKK sa...

Nyplockade smultron är nog finemang att driva väck de sista förkylningssymptomen med! :-)

Fick lite jordgubbar över igår, men grädden glömdes dessvärre kvar på festen... Men socker och mjölk går också bra till - så det blir nog vad jag ska intaga alldeles strax! :-)~

Lambergsfrua sa...

Nä, nu måste vi bara ner till Sandgrundsudden och kolla blomsterprakten. Tack för att du påminde mig med de här underbara blomsterfotona:)
Jodå, visst har jag läst alla böckerna i serien om Damernas Detektivbyrå. Jag är stormförtjust i både språket, miljön, persongalleriet - och lugnet. Så ska en deckare skrivas ;)
Fortsatt god bättring!
Soliga kramar!

Lisa sa...

åh så vackra blommor! :D

svar på din kommentar:
kanske du får lite muminvibbar av den melankoliska stämningen i mitt inlägg. Men mycket hänger säkert på när min far puttrar ut med den stora träsnipan - och helst av allt tar han med sig hela familjen, och berättar gärna om sina strövtåg på havet! :D

Pialotta sa...

Men du så tråkigt att du blev sjuk precis till midsommar:( Du har i alla fall plåtat riktigt sköna blomster:)
Krya på dig/Pialotta