17 juni 2010

Torsdagstankar

Nikon P90, 24x zoom
Tornseglare finns det gott om utanför min balkong. Jag försökte fånga dom på bild, men det är inte det lättaste, de är ju snabba som blixten ;) Men här är en stilstudie på en av dom. Ibland jagar dom varandra mellan husen och skriker, undrar hur fort dom "kör"? :) De till och med parar sig i luften har jag läst!
Andra tar det lite lugnare och sitter och filosoferar på en gul blomma.
Medan blombaggarna gör sitt bästa för att reproducera sig. De här parar sig inte i luften, men dom kan äta samtidigt! :O
För övrigt hörde jag en god nyhet på tv:n i morse:
Flera av världens rikaste personer, bl.a Warren Buffet och Bill Gates utmanar andra rika personer att dela med sig av sitt överflöd. Och det är just det det handlar om: över-flöd. Buffet tog ett beslut 2006 att skänka bort 99% av sin förmögenhet till välgörande ändamål och det är ett beslut han inte ångrat en sekund, säger han idag. Nu tror jag inte att mr Buffet lever något fattigt liv för det, men det skulle inte de med snuskigt mycket pengar behöva göra heller, även om de skänkte bort stora delar av sin förmögenhet i stället för att lägga den på en massa lyxprylar och annat onödigt jox.

Alla verkar dock inte vara lika giriga, och det gör mig glad.

4 kommentarer:

mimmi sa...

Det var härliga bilder av dig :)
Och jag håller med dig helt .. Visst kunde vissa folk dela med sig lite av det de har .
kram

AnnaKK sa...

Jag hörde det där på nyheterna i bilradion i morse, och direkt efter det så var det väderleksrapport som jag absolut ville höra. Då hade jag nästan kommit hem, och sista biten fram till huset brukar det bli brusigt i radion så jag körde fram till postlådan istället för att ta tidningen efter att jag hört vädret. Då hux-flux försvann den svenska kanalen och ersattes av en tysk!? 8-X Det var ett nytt radiofenomen jag inte har varit med om tidigare...

Men vädret blev hursomhelst jättefint idag också! :-)

Och jag har lyxshoppat i Kristianstad... <:-) En ny, större, väska så jag fortsättningsvis får med mej ALLA mina pinaler (inkl systemkamera) vart jag än ska.

Blue sa...

WOOOOOOOOOOOOOOOW din blå blomma, så läcker! Hur har du gjort?
Den påverkar mitt sinne till det bättre..........vilken otroligt skön färg!

mimmi sa...

Jag ser att det också visar fel hos dig på hur många som har skrivit en kommentar ..det måste då vara något på blogspott som är fel