09 juni 2010

Ett stolpskotts memoarer?

Stolpjakten går vidare...jag hade bara några kvar, närmare bestämt fyra, så jag cyklade ut i Sannaskogen, det var inte så varmt idag, 16 grader, det kan vara skönt att cykla då.
Dom kanske har eldat upp stolpen! Det är därför jag inte hittar den!!
Eller så är den här inne i hålet, vaktad av mördarspindlarna...
Nämen..! Där är den! Tjoho! Som jag har letat... 
En gammal s.k domarring i skogen. Det är ju inte helt klarlagt om detta verkligen var domare som satt där och dömde eller om de hade någon annan funktion. Denna bestod tydligen från början av två mindre ringar med varsin mittsten. De är ca 4000 år gamla, fascinerande tanke att föreställa sig vad som kan ha utspelat sig här...
När jag cyklade vidare så kom jag förbi en vacker äng med smörblommor...
Nyfikna får fanns det utmed vägen också.
Dom bränner sig tydligen inte i munnen...
I holk nr 39 bor fru Blåmes. Det kanske är bra att ha ett nummer på sin holk när man ska beskriva vägen om det ska vara livat i holken nån lördag :D
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...och inte heller avbryta en landning...
Trangärd city..hmm...någon har stora drömmar i den där lilla byn. Den bestod av ett par hus och nån gård. Fast de höll på att bygga på en tomt, så det kanske blir en galleria vad det lider...

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Plötsligt kom jag att tänka på när E4:an skulle få en ny sträckning utanför Ljungby i slutet av 70-talet eller början av 80-talet. Skogen som vägen skulle dras fram genom var ju vår "lekplats", och när det började stakas ut inför bygget så var det några som i nästan samma takt drog upp de där "stolparna" och bar hem dem och snickrade nåt roligare av dem! :-D Fast det blev en ny väg där iallafall... <:-) Men jag undrar om det inte fortfarande finns en eller annan stolpe kvar från den här tiden i farsans garage!? He...

soffie sa...

vad vacker cykeltur du fick dej idag,
Hoppas vi hittar dina 3sista imorrn,
tjohej

Florence sa...

Vilken vacker äng med sina gula blommor, kanske man skulle satsa på att flytta till landet. Dina foton gör ju att man idyllyserar
(stavning?) denna trakt med sin flora och sina djur. BÄ, bä svarta get va de du som....kanske närmare sanningen? I vilket fall som helst, dina foton påverkar min hjärna...

AnnaKK sa...

Och kommer man in i Helsingborg från norr via E4:an, så luktar det nymalet från Zoegas... :-) Mmmmmm!!!