11 juni 2010

Maskrosor...

Om man tittar närmare på maskrosorna nu så är dom fantastiskt vackra! Står dom i ett dike så får de mycket näring och blir långa och ståtliga..
...och när dom blir riktigt gamla tappar dom håret!
Är man en mycket liten snigel kan man bo så här skönt! En alldeles egen kupe.
Ingen dålig akrobatik! Jag vet inte vad den höll på med...byta skal kanske? Nej, de här trädgårdssnäckorna byter nog inte skal, de växer väl...
Doft av syrener i en regnmättad skog. Det finns väldigt gott om vilda syrener runt omkring här, det har ju legat stugor och små torp i skogarna och syrenerna är kvar fast torpen är borta sen länge...
En kråka i en talltopp, lite omgjord i Photoscape!

På vägen ner till sjön såg jag en STEGLITS! Men inte hann jag fota den...innan jag fått upp kameran och satt på den så hann den ju flyga iväg en bra bit. Men nu vet jag var den bor, så kanske att jag kan få se den nåt mer. Den var väldigt gul och annorlunda. Igår hörde jag göken som gol i Sannaskogen. Men nån bild på den lär det inte bli ;)

3 kommentarer:

mimmi sa...

Jag håller med dig maskrosor är vackra när de är utblommat :) och vilken bild du fick där med snigeln ..den var ju kanon :)

soffie sa...

jag tycker med maskrosor är så vackra men usch att ha dem i sin trädgård,
Imorrn har gubben lovat att vi ska ta den där J___la stolpen jag missade idag,
fniss detta har gett mig mardrömmar med alla stolpar,
kram

Vetgirig sa...

Hur har blomman fått sitt namn...
maskros? Liknar ingen mask eller ros. Har du en aning? Nyfiken gul!