25 juli 2011

35-70mm

Jag kom på att jag har ju ett gammalt Minoltaobjektiv liggandes. Så - jag satte på det och testade lite: 
 35mm, bländare 4. Det är det lägsta som går..
 Utsikt med 35mm.
 Inzooomat till 70mm. Inte så stor skillnad...
 Men det finns makro på det! Och det är väl rätt ok bilder...
Mina fuchsia-lime fotade i makro! Autofokus funkar väl sådär i det, det sätter fokusen, men jag vet inte hur mycket det mäter och så...Men jag ska testa vidare med det! Och mina närlinser funkar på det med, eftersom det är samma diameter som 50mm...

Så oerhört intressant ;) Men intresseklubben noterar kanske! :D

6 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Ja det er utrolig hva en kan finne i skufferog skap. Av og til er det morsomt å ta fram gamle ting og prøve ut igjen.

Mimmi sa...

Det kommer jag ihåg vi testade när jag var hemma hos dig :)Så du har plockat fram det igen :)
Det blev jätte bra macro bilder tycker jag :)
Nu skall vi iväg ut på storvilt jakt igen .. kaffe .. smörgåsar ner packat :)
Kramiz :D

soffie sa...

wow va vackert du har på din balkong jag får nog ta mej en tur å få en fika på din fina balkong,kram

Ninni sa...

Snygga bilder=)

Nu är jag hemma i kalla Svedala igen..kram

♥ Carina ♥ sa...

Oj vad det blommar vackert på din balkong :)

Peters bildmagi sa...

Jättefina macrobilder ju...det objektivet får du allt se till att använda :-)