10 juli 2011

Gospel!

Ja, det var det på Café August i går kväll. Kör, orkester och solister! Solen sken som vanligt (!) och drygt 160 personer satt och njöt av sommarkvällen och gamla läsarsånger. Fast ibland rockade det till ordentligt!  
"Jag har hört om en stad ovan molnen..." sjöng kören och det rös i hela mig, trots att jag inte är religiös och därmed inte tror att det finns gator av guld däruppe. Eller någon annanstans heller för den delen.  

Och vår egen "Karlstad-Elvis" gav järnet emellanåt: 

 Kören var klädda i alla möjliga pastellfärger, jättefint!
 Nu börjar det hända grejer...:
 Av slits t-shirten! 
 Minns tyvärr inte vad det var för låt, men något med "Tiger" var det! Jag skrattade så det var svårt att fota! 
En sån fantastisk uppvisning!
 Jag hade trevligt, och sen cyklade jag hem i natten:

6 kommentarer:

Ninni sa...

WOW vilket drag..

Ha det gott idag och kommande två veckor..vi hörs.

Kram kram

Mimmi sa...

Ja nog såg det ut att ha varit jätte ku8ol där :)
Det blev kanske för varmt för honom? Man är u inte så van vid att det är så pass varmt ute ;)

Lambergsfrua sa...

Vilka härliga bilder på Bertil =D Här gick vi klart miste om något. Jag lovar, han sliter ALDRIG av sig kläderna, när han sjunger för medlemmarna, inte ens för oss i styrelsen. Nu vet vi, vad vi kan förvänta oss vi höstträffen...
Kram!

soffie sa...

wow va kul min kompis är med i kören å hon säger de har så himla roligt när de sjunger,
fina bilder,kramen

jennifer sa...

Där missade jag något! Jag borde ha stannat en stund till, om jag bara visste vilken söverraskning som väntade!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Nu är jag hemma igen. :-) Försökte gå in på din blogg ett par gånger under resan, men laptopen ville inte riktigt vara med på det... :-I Hängde sej till och med vid ena försöket, men varför vet jag inte. Men nu går det iallafall hur bra som helst att titta på din blogg från den stationära hemmaburken. :-)

I lördagskväll bestod "musikunderhållningen" för vår del av näverlur och kohorn. Vet inte om jag har hört dessa instrument spelas live nån gång innan faktiskt, men vackert var det när tonerna tutade ut över Dalälvens vatten och dessutom besvarades med visslan från en ångbåt. :-)