19 juli 2011

Hallon-ett

 Jag cyklade ner till Göteborgsudden igår en stund och rastade min Sony med 18-200mm objektivet på. Jag är ju inte helt nöjd med det...Vid full zoom går det inte att ha större bländare än 6 :( Visst blir det suddiga bakgrunder ändå, när man går nära, men jag gillar mitt 50mm bättre. Fast det kan man ju inte zooma med...
 Hallonen börjar mogna! Men oj, vad har hänt på den undre bilden ;)
 Finn ett fel!
 Kor kan äta brännässlor utan problem, vet jag nu! Tjusiga svansar hava dom med och kofötter! Det finns en liten vit kalv i hagen, men den sov middag...
 Det går ju att zooma in med detta objektiv. Och att närma sig dom här små rackarna var inte lätt! De ville INTE bli fotade. Det är rödhakeungar. 
Så sur man kan se ut då! 

Nu bär det strax iväg till bibblan och tjejträff! 

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Uuuh!? Begicks det ett mord framför dina ögon/din kamera - och du tog inte bild just då??? 8-O

Så där mogna är inte hallonen här ännu, så jag har faktiskt inte provsmakat något sådant än! :-)

L-objektiv är såna där braiga och jättedyra rackare som (Canon-)proffsen använder sej av. Finns ett 24-105 millimeters sådant, med bländare 4, som kanske skulle vara ett fint komplement till 70-200-objektivet. Kostar bara tiotusen... <:-I

Ha det så kul på bibblan!! :-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Man kan känna sej som en ZOOM-bie i alla manualer..både till kameran eller mobilen..ha det..Maria..ps du får skaffa dej en liten pekpinne till mobilen ds

Unknown sa...

Finfina bilder! Men vart tog det ena hallonet vägen på "den undre bilden"?

Känner igen problemet med att inte kunna zooma fullt ut. Mitt 70-300 (tamron)funkar acceptabelt upp till 200...

Ha det gott! /SA

i stora drag sa...

Smakade gott förstår jag, det saknade hallonet på andra bilden!
Jag åt faktiskt också nyplockade hallon i lördags, mmmmm...
Söt rödhakeunge - och kossa (hmm, om nu kossor är söta?)

Tack för dina kommentarer hos mig!
Hoppas du haft trevligt idag!
Kram Pia

Mimmi sa...

Det var en lite kuslig bild där får jag säga :)
Jag var inte helt nöjd med mitt 18/200 till sony i början ..men ju mer jag använde det och lärde mig hur .. då blev jag mer och mer nöjd .