16 juli 2011

Himlen brinner!

Häromkvällen så stod himlen i brand...Märkligt hur det kan bli ett sånt fantastiskt ljus ibland. 

Idag har jag och Sofie varit ute i skogen och letat stolpar. Friska Karlstad släppte 20 nya stolpar idag och de måste vi ju hitta! Nåja, inte alla 20 på en gång, men väl tio stycken nedlagda byten blev det idag. Och vi är inte ensamma ute i skogen, ibland dyker det upp en människa med rullator, ibland barnfamiljer och ibland svettiga orienterare som bara svischar förbi som en stormvind...Som en man i skogen sa: Har man ingen kompass, får man gå efter en kompis! Eller hur, Sofie? ;) 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Det är mäktigt när man ser sånt :)
Vi fick se sånt ikväll när vi avslutade vår storviltjakt :)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Det var så där det gick till på orienteringslektionerna i skolgympan: Alla tog rygg på alla - eller på den som hade mest lokalkännedom i området som vi skulle leta kontroller i. Kompass hade vi inte ens några, och kartorna var det väl inte så många som tittade närmare på... <:-)

Ni är så duktiga med ert stolpletande!!! De andra tio har ni förmodligen också knäckt inom de närmaste dagarna... :-)

Ljuvlig himmel!!!

Precis när jag skulle gå och lägga mej i gårkväll (eller natt, hade det faktiskt hunnit bli...) så upptäckte jag att månen kikade fram mellan några trädtoppar. Så ut och fota i beckmörkret! Blev antagligen inte alls bra bilder (har inte kollat dem på datorn än), men det var vackert att se månskenet och siluetterna med ögonen iallafall. :-)

Fröken M sa...

Fantastiskt vackert !!
Nä, nu har jag tröttnat på trädgårdspynt ! om inte folk kan skilja på mitt och ditt känns det ganska meningslöst faktiskt :( kram

mammakero sa...

Det är ett skådespel verkligen! Det ultimata stället att fånga den brinnande himlen på, är vid vatten! Så magiskt!

i stora drag sa...

Vilken härlig himmel!
Läänge sedan jag såg någon sådan!

Skrev förresten ett litet svar till dig under Allt om trädgård igår. :)
/PIA

soffie sa...

wow va vackert,det blev ju kanonväder igår,å stolpar hittade vi med,men jag saknade dej idag!kram